لغو کنفرانس عادی‌سازی در مغرب از بیم اعتراضات مردمی

لغو کنفرانس عادی‌سازی در مغرب از بیم اعتراضات مردمی
چهارشنبه 20 تير 1403 - 11:25

تداوم تظاهرات مردم مغرب‌ در محکومیت جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه باریکه غزه، مقامات این کشور را وادار کرد کنفرانس عادی‌سازی میان رباط و تل‌آویو که قرار بود اواخر ماه جاری برگزار شود، لغو کنند.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش عربی 21، وب‌سایت عبری "زمن اسرائیل" فاش کرد که کنفرانس عادی‌سازی با مشارکت روحانیون یهودی و مسلمان، که قرار بود در "دار البیضاء" در مغرب اواخر ماه مه برگزار شود، لغو شده است.

این منبع دلیل لغو این کنفرانس را فشارهای مردم مغرب علیه رژیم صهیونیستی عنوان، و خاطرنشان کرد که فعلا موعد جدیدی برای آن مشخص نشده است.

مقامات مغرب نیز اعلام کردند که با توجه به تداوم جنگ غزه و نیز تداوم اعتراضات ضد اسرائیلی در این کشور، فعلا زمان برای برگزاری این کنفرانس، مناسب نیست.

دو هفته پیش نیز خبر لنگر انداختن کشتی جنگی رژیم صهیونیستی در بندر "طنجه" مغرب، بحث و جدل زیادی را در این کشور ایجاد کرد و مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چنین اقدامی را در سایه جنایت جنگی تل‌آویو در باریکه غزه محکوم کردند.

به دنبال عملیات "طوفان الاقصی" در هفتم اکتبر و جنگ غزه، شمار افرادی که در مغرب مخالف هرگونه عادی‌سازی دولت متبوع‌شان با رژیم اسرائیل هستند، بیشتر شده است.

پربیننده ترین خبرها