هاآرتص: چرا ویدیوهای حزب الله نگران‌کننده است؟

هاآرتص: چرا ویدیوهای حزب الله نگران‌کننده است؟
چهارشنبه 20 تير 1403 - 17:18

روزنامه "هاآرتص" چاپ رژیم صهیونیستی درباره تصاویر تهیه‌شده از پایگاه‌های اسرائیلی توسط پهپاد حزب‌الله لبنان به نام "الهدهد" نوشت که این تصاویر به منظور مشخص‌سازی اهداف قبل از حمله به آن تهیه شده است.

العالملبنان

هاآرتص افزود که این تصاویر همچنین ثابت کرد که برتری هوایی رژیم صهیونیستی بر کشورهای منطقه به معنای تضمین امنیت آسمان "اسرائیل" نیست.

هاآرتص اذعان کرد که حزب‌الله دارای قابلیت‌های هوایی برای جمع‌آوری اطلاعات از عمق فلسطین اشغالی است که حمله به پایگاه راهبردی "تال اشمایم" در شمال فلسطین گواهی به این مدعاست.

وی افزود: آنچه درباره ویدئوهای حزب‌الله نگران کننده است آن است که موفق می‌شود اطلاعات بصری بسیار مهم درباره تجمع یگان‌های مسلح در شمال و اوضاع پایگاه‌های منطقه را جمع‌آوری کند.

بنا به این گزارش، در این تصاویر، تاسیسات اطلاعاتی اسرائیلی، رادارها، توپخانه، سامانه گنبد آهنین، تجمع نیروهای پیاده و زرهی مشخص شده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت طی 9 ماه گذشته به عملیات خود ادامه ‌داده‌اند، اعتراف کرد "حزب‌الله ثابت کرده است که نه تنها توانایی عکس‌برداری از این پایگاه‌ها را دارد، بلکه توانایی هدف‌گیری آنها را با موشک‌ها و پهپادهای انتحاری دارد."

چند رسانه اسرائیلی درباره قسمت دوم سریال "الهدهد" شامل صحنه‌هایی از شناسایی دقیق هوایی پایگاه‌های اطلاعاتی، ستادهای فرماندهی و اردوگاه‌های ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جولان اشغالی سوریه اظهارنظر کرده‌اند.

شبکه 12 اسرائیل تاکید کرد انتشار دومین قسمت "الهدهد " نشان می‌دهد که حزب‌الله "علاوه بر جنگ شمال، جنگ روانی نیز به راه انداخته است."

"کوبی ماروم" کارشناس اسرائیلی در امور امنیت ملی به این شبکه گفت: "فیلم الهدهد نبرد دیگری برای نشان دادن میزان توانایی‌های حزب‌الله و ناتوانی رژیم اشغالگر در رهگیری پهپادهای حزب‌الله است."

"نوعام امیر" خبرنگار نظامی روزنامه عبری "ماکور ریشون" گفت: "مساله فقط رصد و مشاهده اسرائیل از بالا خلاصه نمی‌شود، بلکه اطلاعاتی درباره مناطق محل استقرار ارتش نیز وجود دارد"، و اینکه چگونه حزب‌الله توانست مناطق محل تجمع سربازان را هدف قرار داده و تلفاتی به آن وارد ‌کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها