نزدیکان نتانیاهو زیر آب وزیر جنگ "اسرائیل" را زدند!

نزدیکان نتانیاهو زیر آب وزیر جنگ
پنج‌شنبه 21 تير 1403 - 14:40

شبکه 12 "اسرائیل"عصر دیروز چهارشنبه گزارش داد که افراد نزدیک به نتانیاهو در مورد برکناری گالانت از سمت خود در ماه‌های آینده گفتگو کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

این پس از آن صورت می‌گیرد که رسانه های "اسرائیلی" در اوایل ماه جاری گزارش دادند که نتانیاهو از ملاقات خصوصی گالانت با سران موساد و شاباک برای گفتگو در مورد جزئیات معامله تبادل اسرا بین "اسرائیل" و حماس جلوگیری کرده وبه وی هشدار داده است "جلسه باید حتما باید حضور "من" برگزار شود و "من" تنها کسی هستم که شورای امنیت کوچک را رهبری می کنم".

"گالانت" نیز در پاسخ به این هشدار نتانیاهو از شرکت در جلسه‌ای که وی با سران موساد و شاباک تشکیل داده بود، خودداری کرد.

به نقل از گزارش‌های خود رسانه‌های عبری، در ماه مه گذشته، پس از آنکه نتانیاهو در یک سخنرانی از بی‌فایده بودن صحبت در مورد ترتیبات غزه پساجنگ، تا زمان تسلط حماس صحبت کرد، مجادله‌ی لفظی بی‌سابقه‌ای بین او و گالانت بر سر همین موضوع مدیریت نوار غزه پس از جنگ در گرفته است و گالانت چند ساعت در پاسخ به نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرده که با روی کار آمدن یک حکومت نظامی "اسرائیلی" در غزه پس از پایان جنگ و "نابودی حماس" موافقت نخواهد کرد.

وی همچنین از نتانیاهو خواست اعلام کند که "اسرائیل" پس از "شکست حماس"، غزه را کنترل نخواهد کرد چرا که حضور امنیتی "اسرائیل" در غزه پس از جنگ منجر به خسارات غیرضروری در جان اسرائیلی‌ها خواهد شد.

در ماه ژوئن گذشته، وگزارش روزنامه "آحرونوت" در آن زمان، رئیس دفتر نتانیاهو پس از دادن رای مخالف به پیش‌نویس قانون معافیت یهودیان افراطی ارتدوکس (حاریدیم) از خدمت سربازی گالانت را "بی شرم" توصیف کرد وخواستار برکناری وی شد.

پربیننده ترین خبرها