48 ساعت آینده برای بایدن سرنوشت ساز است!

48 ساعت آینده برای بایدن سرنوشت ساز است!
جمعه 22 تير 1403 - 15:54

منابع آگاه در حزب دموکرات به "سی‌بی‌اس نیوز" اعلام کردند که انتظار می‌رود ظرف 48 ساعت آینده ده‌ها نفر از نمایندگان دموکرات آمریکا بیانیه‌هایی صادر کنند و از جو بایدن، رئیس‌جمهور بخواهند از دور رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند.

العالم - آمریکا
این منابع با اشاره به این موضوع که مشخص نیست هر چیزی که بایدن گفته می تواند سیر وقایع مورد انتظار را تغییر دهد؛تاكيد كردنند که به دنبال عملکرد فاجعه بار و گاف های متعدد بایدن در پایان کنفرانس ناتو داشت، برخی از اظهارات وبیانیه‌های ذی ربط از پیش نوشته وهماهنگ شده است.

این منابع گفتند که رهبری حزب دموکرات در مجلس نمایندگان‌ آمریکا تاکید کرد، که نمایندگان باید نظرات خود را درخصوص خروج وی از دور رقابت‌های انتخاباتی بیان کنند.

یکی از این منابع آگاه پیش بینی کرد که سه یا چهار روز آینده روزهای بسیار سخت برای بایدن خواهد بود و ممکن است وی از ادامه رقابت‌های انتخاباتی تا هفته آینده به عنوان رئیس جمهور کناره‌گیری کند.

این منبع در ادامه توضیح داد که انتظار نمی رود رهبران کنگرهٔ ایالات متحدهٔ آمریکا با هدف اجتناب از اغتشاشات عمومی واحترام به وی به عنوان رئیس جمهور، به صورت علنی تلاشی برای جایگزینی اجباری بایدن کنند.

اما این نکته نیز وجود دارد که فراخوان های عمومی رهبران کنگرهٔ ایالات متحدهٔ آمریکا مخالفت سرسختانه رئیس جمهور را برانگیخته باشد.

برخی از صاحب نظران معتقدند که مشخص نیست که تعداد زیاد نمایندگان دموکرات بتواند نظر رئیس جمهور را برای کناره‌گیری وی از دور رقابت‌های انتخاباتی تغییر دهد. شایان ذکر است که تاکنون، بیش از ده ها عضو دموکرات مجلس نمایندگان و یک سناتور دموکرات علناً از بایدن خواسته اند که به تلاش خود برای انتخاب مجدد پایان دهد.

یک منبع خاطرنشان کرد، یکی از معدود مواردی که می تواند بر تیم منزوی بایدن تاثیر گذار باشد و بایدن را متقاعد کند که در نامزدی خود تجدید نظر کند، این استدلال است که میراث او می تواند شامل لکه دار کردن حزب دموکرات آمریکا و چشم انداز انتخاباتی آن باشد.
منابع متعدد خاطرنشان کردند که تنها دو نفری که می توانند این پیام را به طور مؤثر به او برسانند، خواهرش والری یا همسرش، جیل بایدن هستند.

پربیننده ترین خبرها