هشدار اولمرت .. اسرائیل درنهایت محاکمه خواهد شد!

هشدار اولمرت .. اسرائیل درنهایت محاکمه خواهد شد!
جمعه 22 تير 1403 - 16:47

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که تل آویو در نهایت محاکمه خواهد شد و حکم بازداشت رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی این رژیم به خاطر ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در کرانه باختری صادر خواهد شد.

العالم فلسطین اشغالی

اولمرت در مقاله ای که در روزنامه عبری زبان «هاآرتص» منتشر شد، گفت: اسرائیل وقتی متهم به ارتکاب جنایت علیه فلسطینیان در کرانه باختری شود، نخواهد توانست از خود دفاع کند.

اولمرت در مقاله خود افزود: در صورت ادامه مسامحه نسبت به جنایات علیه فلسطینیان در کرانه باختری، تحریم‌هایی سخت و دردناک علیه اسرائیل اعمال می‌شود و نخواهیم توانست از خود دفاع کنیم.

وی ادامه داد: همه از گزارش های مربوط به شهرک نشینانی که به مردم بی گناه حمله می کنند و به غارت می پردازند، تخریب می کنند، می سوزانند و به قتل می رسانند، مطلعند.

این مقام سابق صهیونیست گفت: دولت اسرائیل برای رسیدن به آرزوی بزرگ خود خواهان جنگ در شمال است، این آرزو همان جنگ همه علیه همه، ویرانی متقابل، اخراج فلسطینی ها و الحاق سرزمین های فلسطینی به «اسرائیل» است.

اولمرت افزود: به نتانیاهو هشدار می دهم روزی فرا می رسد که حکم دستگیری شما به خاطر جنایاتی که اسرائیل هر روز در کرانه باختری با حمایت کابینه ات مرتکب می شود، صادر خواهد شد.

وی گفت که در کرانه باختری، هر روز آشوبگرانی که شهروندان اسرائیلی بوده و از اعراب متنفر هستند، جنایت مرتکب می شوند که هدفشان بیرون راندن فلسطینیان از خانه‌ها و روستاهایی است که تمام عمر خود را در آنجا گذرانده اند.

اولمرت ادامه داد: به یوآو گالانت وزیر دفاع نیز هشدار می‌دهم که او نیز می بایست اقدامی علیه سیاستهای بی پروایانه نتانیاهو و اسموتریچ انجام دهد.

وی افزود: به بن گویر نیز هشدار می دهم که از صدور حکم بازداشت خودداری کند در غیر این صورت به خاطر مسئولیتش در این زمینه، حکم بازداشتش توسط دادگاه بین المللی کیفری صادر خواهد شد.

اولمرت همچنین به بتسلئیل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی درباره صدور حکم بازداشت او هشدار داد.

از 7 اکتبر 2023 تاکنون در کرانه باختری 571 فلسطینی به شهادت رسیده و 5 هزار و 350 نفر زخمی شده اند.

بنا به اعلام سازمان ملل متحد، در این مدت در جنگ غزه نیز 38 هزار و 345 فلسطینی به شهادت رسیده و 88 هزار و 195 نفر زخمی و یک میلیون و نهصد هزار نفر آواره شده اند.

پربیننده ترین خبرها