روزنه امید تازه برای پایان جنگ در سودان +فیلم

جمعه 22 تير 1403 - 22:31

درحالیکه نبرد بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع همچنان ادامه دارد، سازمان ملل از برگزاری مذاکرات غیرمستقیم در ژنو خبر داد.

العالم - آفریقا

به گزارش العالم به نقل از منابع وابسته به سازمان ملل ، طرف های درگیر در سودان به جای دیدار رودررو از طریق رمطان لعمامره، نماینده سازمان ملل در سودان، مذاکره خواهند کرد. این در حالی است که نبرد بین ارتش و نیروهای واکنش سریع در مرکز کشور و شهر الفاشر، مرکز ایالت دارفور شمالی ادامه دارد.

به گفته سازمان ملل، مذاکرات غیرمستقیم با هدف میانجیگری بین دو طرف، تسهیل دسترسی مردم سودان به کمک‌های بشردوستانه و محافظت از غیرنظامیان صورت می‌گیرد.

این سازمان بین المللی اعلام کرد که هر دو طرف جنگ سودان برای شرکت در مذاکرات وارد ژنو شدند، اما تنها یک طرف که نامی از آن نبرده نشد، در گفتگوهای آغازین روز پنجشنبه شرکت کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که این مذاکرات به دعوت رمطان لعمامره، نماینده سازمان ملل در سودان انجام می‌شود و طرفین به جای ملاقات رودررو با وی به مذاکره خواهند پرداخت.

یک منبع نظامی ارشد در ارتش سودان گفت که افراد نظامی و غیرنظامی و نظامی در هیئت خارطوم حضور دارند و دیدگاه دولت را در مورد مسائل بشردوستانه به مقامات سازمان ملل اعلام خواهند کرد.

از سوی دیگر، یک منبع ارشد در نیروهای واکنش سریع گفت که آنها جلساتی را با مقامات سازمان ملل آغاز و نکاتی را برای کاهش درد و رنج انسانی که مردم سودان با آن روبرو هستند، مطرح کرده‌اند.

دور جدید مذاکرات در حالی صورت می‌گیرد که تاکنون تلاش‌های هیچ یک از کشورهای میانجی و نهادهای مختلف در دستیابی به توقف دائمی درگیری‌ها موفق نبوده‌اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد یونیسف هشدار داده است که 9 میلیون کودک سودانی از ناامنی غذایی و بیماری‌های حاد رنج می‌برند.

پربیننده ترین خبرها