پیام‌های گشایش دفتر انصارالله در بغداد چیست؟

پیام‌های گشایش دفتر انصارالله در بغداد چیست؟
شنبه 23 تير 1403 - 19:19

جنبش انصار الله یمن، دفتر نمایندگی خود را در بغداد افتتاح کرده و این در حالی است که نماینده آن در عراق و شماری دیگر از اعضایش چندین سال است که در این کشور حضور دارند. اما پشت پرده این اقدام و پیام‌های آن به طرف‌های متخاصم چیست؟

العالم- یمن

جنبش انصارالله یمن برای اولین بار به طور غیرمستقیم از وجود دفتر هماهنگی و ارتباطی خود در بغداد خبر داد.

"ابو ادریس الشرفی" نماینده انصارالله در عراق در جریان بازدید از مقر الحشد الشعبی، از گروه‌های الحشد تمجید، و از مقاومت اسلامی در عراق تشکر کرد که علی‌رغم چالش‌ها و مشکلات عدیده، همچنان به ماموریت خود ادامه می‌دهد.

منابع سیاسی در صنعا، به روزنامه لبنانی "الاخبار" اعلام کردند که "حرف و حدیث‌ها درباره گشایش دفتر انصارالله در عراق موضوع جدیدی نیست و هماهنگی میان نیروهای یمنی و مقاومت، پایدار و دائمی است بنابراین صنعا در جهت افزایش دامنه چنین اقدامات و هماهنگی‌ها را بیشتر افزایش دهد تا بتواند اهداف حساس و حیاتی در عمق فلسطین اشغالی را در مرحله بعدی هدف قرار دهد".

روزنامه "الاخبار" به نقل از "عزیز راشد" کارشناس نظامیِ نزدیک به وزارت دفاع در صنعا تأکید کرد که "هماهنگی میان نیروهای صنعا و مقاومت عراق از ماه‌ها پیش در سطح بالایی قرار دارد و تماس‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود". او متذکر شد که دفتر هماهنگی انصارالله در عراق مدت‌هاست که افتتاح شده، ولی صنعا خواست به آمریکا و عربستان سعودی بفهماند که این جنبش قرار است عملیات‌های عمیق‌تر و گسترده‌تری را در سطح منطقه انجام دهد و هدف حملاتش صرفا اسرائیل نیست بلکه حامیان منطقه‌ای آن و نیز پایگاه‌های آمریکایی در تیررس حملات قرار خواهند گرفت.

راشد افزود:‌ این اقدام همچنین حامل پیامی به عربستان است با این محتوا، که منبع عملیات آتی صنعا نخواهد بود بلکه از بیش از یک محور و یک طرف موشک‌ها به سمت آن شلیک می‌شود. او خاطرنشان کرد که دیگر پیام این اقدام این است که صنعا بر تقویت عملیات مشترک مصمم است و به سمت یکپارچه کردن جبهه‌ها و میدان‌ها گام برمی‌دارد.

پایگاه خبری "عربی ۲۱" نیز درباره پیام‌های تاسیس دفتر انصارالله در بغداد نوشت:‌ این اقدام نگرانی عربستان سعودی را برانگیخته است به‌ویژه اینکه خبر آن چند روز پس از تهدید "عبدالملک الحوثی" رهبر انصارالله علیه ریاض منتشر شد. عبدالملک الحوثی در سخنرانی اخیر خود تأکید کرد که عملیات نیروهای یمنی بیشتر خواهد شد و این عملیات‌ها تحت تاثیر فشارهای اقتصادی آمریکا و عربستان سعودی قرار نخواهند گرفت.

رهبر انصارالله یمن همچنین یکشنبه گذشته در سخنرانی به مناسبت سال نو هجری گفت: آمریکا قصد دارد عربستان را وارد یک جنگ فراگیر کند و در واقع وضعیت این کشور و یمن را به دوره اوج جنگ دو طرف بازگرداند اما یمن هرگز در برابر اقدامات احمقانه آنها ساکت نخواهد نشست. عربستان باید بداند که سکوت در برابر اقدامات احمقانه‌اش جایز نیست و دست از این اشتباهش بکشد. یمن مقابله به مثل خواهد کرد بانک در مقابل بانک، فرودگاه ریاض در مقابل فرودگاه صنعا و بنادر در مقابل بنادر.

پربیننده ترین خبرها