سید الحوثی : حمله اسرائیلی به غزه آزمونی خطرناک برای جامعه بشری است

سید الحوثی : حمله اسرائیلی به غزه آزمونی خطرناک برای جامعه بشری است
پنج‌شنبه 21 تير 1403 - 16:45

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: حمله ددمنشانه 10 ماه گذشته اسرائیلی به غزه امتحان واقعی برای جامعه بشری است.

العالم – یمن

وی در سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود افزود: جنایات جنگی و نسل کشی علیه مردم فلسطین بوته آزمایشی برای ضمیر و ارزشهای جامعه بشری است.

حوثی ادامه داد: سکوت در برابر نسل کشی در غزه به معنای آن است که جوامع بشری کرامت انسانی و حق زندگی را نادیده گرفته اند.

وی تصریح کرد: آن چه دشمن صهیونیستی انجام می دهد بر اساس دیدگاه باطل بوده و توهین به جوامع بشری است.

رهبر انصارلله گفت: جنبش دانشجویی و تظاهرات در مناطق مختلف جهان در محکوم کردن آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، تأثیر زیادی در ایجاد آگاهی و برملا شدن دروغ‌های صهیونیست‌ها در بین مردم جهان به ویژه آمریکا و اروپا داشته است.

سید عبدالملک الحوثی افزود: متأسفانه کشورهای زیادی نسبت به آنچه در فلسطین رخ می دهد، بی تفاوت هستند و حتی با دشمن صهیونیست همکاری می‌کنند که این خطرناک است.

وی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در اعدام سه نفر از سالمندان عضو یک خانواده فلسطینی گفت: از جنایات فجیع دشمن، اعدام 3 سالمند از یک خانواده بود که یکی از آنها در حین شکنجه به شهادت رسید و دو نفر با له شدن در زیر تانک ها اعدام شدند. جنایت نسل کشی در غزه باید وجدان انسان را بیدار کند و احساس مسئولیت را در وجدان او برانگیزد.

رهبر انصارالله گفت: آوارگان هدف بمب های هوشمند آمریکایی قرار می گیرند که از آن‌ها در رویارویی با ارتش‌های بزرگ استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از دو ماه است که اسرائیل به بستن گذرگاه رفح ادامه می دهد و از ورود هرگونه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی جلوگیری می کند. در کرانه باختری هم حملات دشمن به شهرها و روستاها و همچنین کشتار، آدم ربایی، و تخریب خانه ها و زیرساخت ها ادامه می دهد.

وی ادامه داد: آمریکا موضوع تظاهرات در حمایت از فلسطین را به جنایت جنگی تبدیل کرد که مردم به خاطر آن پاسخگو، محاکمه و مجازات می شوند. آمریکایی‌ها و حامیان دشمن روی سکوت مردم حساب باز کردند و با این وجود تظاهرات در اروپا و غرب ادامه دارد.

سید الحوثی با اشاره به عادی سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی گفت: ما به مردم مراکش درود می فرستیم که در مسیر رژیم دست نشانده خود، خائن به ملت، وفادار به اسرائیل و عادی شدن با آن نرفته اند. مردم مراکش وفاداری، تعلق، اصالت، انسانیت، ارزش‌ها و اخلاقیات خود را هنگامی که در سطح وسیعی در بسیاری از شهرها برای حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند، نشان دادند.

رهبر انصارالله همچنین به عادی سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در بحرین تظاهرات و فراخوانی برای تحصن تحت عنوان تحریم رژیم صهیونیستی در راستای حمایت و وفاداری و استواری در موضع حامیان فلسطینی وجود دارد.

رهبر انصارالله خاطرنشان کرد: در اسکله شناور آمریکا مقادیری غذا روی هم انباشته شده است و حال اینکه مردم فلسطین از گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند. آمریکایی‌ها موضوع تظاهرات و تحصن در حمایت از فلسطین را به جنایت جنگی تبدیل کردند که شرکت‌کنندگان در آن بازخواست، محاکمه و مجازات می‌شوند. آمریکا و حامیان دشمن صهیونیستی اقدام به شرط بندی روی خستگی و سکوت مردم می‌کنند اما به رغم آن تظاهرات حامیان فلسطین در اروپا و کشورهای غربی ادامه دارد.

وی گفت: مجاهدان و اهالی غزه همچنان استوار و پایدار هستند و در تمامی جبهه‌ها به مقابله با دشمن می‌پردازند. گروه‌های جهاد و مقاومت با وجود گستردگی حمله و محاصره، از تجربیات دوره گذشته در توسعه عملکرد خود بهره‌مند می‌شوند. یکی از اقدامات شگفت‌انگیز هفته گذشته این بود که یکی از گردان القسام که قبلاً دشمن از انهدام آن خبر داده بود، ۱۴ عملیات علیه صهیونیست‌ها انجام داد. این گردان با تسلط، مهارت و تاکتیک‌های کارآمد و مؤثر، خود را ترمیم کرد و فعالیت عملیاتی خود را احیا کرد.

سیئ الحوثی روند جذب نیرو در میان گروه‌های مقاومت فلسطین را مایه امیدواری دانست و تاکید کرد: «در کنار مظلومیت ملت فلسطین، جوانان این کشور، همچنان پرچم جهاد را بر زمین نمی‌گذارند. دشمن اسرائیلی اما برای جذب نیرو در ارتش خود به مشکل برخورد کرده است.

رهبر انصارالله با بیان اینکه محور مقاومت، از مذاکرات حماس با رژیم صهیونیستی برای احقاق حقوق ملت فلسطین دفاع می‌کند، عنوان کرد: حمایت ما همچنان ادامه دارد، ولی هیچ مداخله‌ای در جزئیات مذاکرات نداریم. تصمیم، با ملت و مقاومت فلسطین است.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله با عملیات‌های خود، ده‌ها هزار صهیونیست را از شمال فلسطین اشغالی آواره کرده است، گفت: حزب‌الله تولیدات صنعتی اسرائیل را در شمال فلسطین اشغالی متوقف کرده است.

سید الحوثی درباره موشک فراصوت «حاطم» در یمن گفت: برخی این موشک را به سخره گرفتند، ولی الان اظهارات و اعترافات کارشناسان نظامی آمریکایی و انگلیسی درباره این موشک را دنبال می‌کنند. این موشک، مایه وحشت ناو هواپیمابر آمریکا شده است.

وی درباره عملیات‌های حمایتی یمن از غزه هم گفت: در هفته جاری، با ۱۰ موشک بالستیک عملیات انجام دادیم. تاکنون، ۱۵۵ کشتی آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی توسط یمن هدف قرار گرفته‌اند. حرکت کشتی‌های آمریکا و انگلیس در ماه اخیر کم شده، ولی حرکت کشتی‌های اسرائیلی تقریبا متوقف شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها