ترامپ، مدافع آزادی حمل سلاح گرم قربانی آتش آن شد

ترامپ، مدافع آزادی حمل سلاح گرم قربانی آتش آن شد
يکشنبه 24 تير 1403 - 18:47

سوء قصد به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، موضوع مالکیت اسلحه شخصی آمریکایی ها را دوباره مطرح کرد زیرا ترامپ یکی از سرسخت ترین حامیان حق داشتن سلاح به حساب می آید.

العالم – آمریکا

این در حالی است که دولت جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا از زمان به قدرت رسیدن محدودیتهایی را در این زمینه اعمال کرده و برای ممنوعیت در اختیار داشتن اسلحه تلاش می کند.

قانون اساسی آمریکا اجازه داده است که مردم این کشور سلاح گرم داشته باشند.

در سال 1994، کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد که در آن استفاده غیرنظامیان از سلاح های گرم و تهاجمی برای مدت 10 سال منع شد، اما در اجرا با شکست مواجه شد.

در سال 2013، سنای آمریکا پیش نویس قانونی را رد کرد که مجوز حمل سلاح را محدود می کرد، که شامل گسترش تحقیقات و بررسی سابقه کیفری برای هرکسی بود که مایل به خرید سلاح است.

ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2024، پیش‌تر در فوریه گفته بود که در زمان حضور در کاخ سفید به شدت از برخورداری از اسلحه حمایت می کند و متعهد شد در صورت انتخاب مجدد، همه محدودیت‌های اعمال شده توسط جو بایدن در این زمینه را لغو کند.

انجمن ملی سلاح با اشتیاق از ترامپ در طول انتخابات 2016 و در طول دولت او حمایت کرد.

جمهوری خواهان با همکاری این انجمن و سایر گروه های مدافع در اختیار داشتن اسلحه، با قوانین بسیار سختگیرانه تر در این زمینه مخالف بوده و خواهان حق حمل سلاح مندرج در متمم دوم قانون اساسی آمریکا هستند.

پربیننده ترین خبرها