واکنش معنادار صدر به ترور نافرجام ترامپ

واکنش معنادار صدر به ترور نافرجام ترامپ
دوشنبه 25 تير 1403 - 12:10

رهبر "جریان ملی شیعیان" در عراق، درباره حادثه ترور نافرجام رئیس‌جمهور سابق آمریکا اظهار نظر کرد.

العالم- آمریکا

"مقتدی صدر" رهبر جریان شیعی عراق، امروز- دوشنبه- در پستی در پلتفرم اجتماعی "ایکس" نوشت: ما باید از هر آنچه در این دنیای کوچک ما می‌گذرد، درس بگیریم... به‌ویژه از آنچه در ایالات متحده آمریکا اتفاق افتاد... از مبارزه برای قدرت و منحرف شدن دموکراسی و انتخابات از مسیر مسالمت‌آمیزشان. از جمله تلاش برای ترور رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد فعلی ریاست‌جمهوری (ترامپ).

صدر گفت: این حادثه ترور صرف‌نظر از اینکه واقعی یا بخشی از یک فیلم از قبل تهیه‌شده باشد نشان می‌دهد آمریکا و ادعاهایش مبنی بر ابرقدرت بودن یا مدافع دموکراسی بودن یا اولین حامی دموکراسی و یا گسترش‌دهنده صلح و مخالف با خشونت، همگی نادرست، دروغ و ادعایی صرف است که حقیقت ندارد و پیامی روشن برای جوانان غرب‌زده‌مان دارد که گمان می‌کنند که غربی‌ها طرفداران صلح و حامیان دموکراسی یا آزادی هستند.

صدر گفت: بنابراین حامیان غرب و آزادی‌خواهی باید عبرت بگیرند و منصفانه بنگرند و بدانند که همه اقدامات غرب دروغ است و هیچ اعتبار و شفافیتی ندارد. و این حادثه ترور چیزی نیست جز یک سری شواهد غیرقابل انکار از بازی غرب با مغز جوانان عربی و اسلامی و کشورهای به اصطلاح آنان جهان سوم است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها