اختصاصی العالم؛

موکب ناشنوایان عراق در خدمت زائران عاشورایی

سه شنبه 26 تير 1403 - 13:38

عراقی‌ها با شوق خدمت عاشقانه در موکب‌های در مسیرهای تردد زائران خدمت می‌کنند؛ از جمله کسانی که به طور مرتب ایام محرم الحرام را به خدمت رسانی به زائران و تجدید بیعت و وفاداری به امام حسین (علیه السلام) می‌گذرانند، قشر ناشنوایان عراق هستند.

العالم- عراق

موکب "علی اکبر" یکی از مهم‌ترین موکب‌های این قشر از عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) است که به زبان اشاره که فقط ناشنوایان آن را می‌فهمند، در مراسم بزرگداشت عاشورا در ماه محرم الحرام وهمچنین در برپایی مجالس عزاداری و سینه‌زنی و خدمات‌رسانی به زائران ودیگر موکب‌های حسینی شرکت می‌کنند.
یکی از ناشنوایان شرکت‌کننده در این مراسم گفت: موکب "علی اکبر" در سال 2003 به همت انجمن ناشنوایان عراق در استان ذی قار تأسیس شد، و ما برای خدمت به زائران اباعبدالله الحسین، در این موکب حضور داریم.
یکی دیگر از ناشنوایان عراقی شرکت‌کننده در این مراسم گفت: " در موکب "علی اکبر" ناشنوایان در استان "ذی قار" ؛هر کسی هر کاری از دستش بر می‌آید برای زائران ودیگر موکب‌های حسینی انجام می‌دهد .
محمد الجورانی، مترجم قشر ناشنوایان استان ذی قار و یکی از شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت: بیش از 500 نفر از عاشقان اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در این موکب که در سال 2003 تأسیس شد حضور دارند ،و در اینجا برای خدمت به زائران از پخت و پز گرفته تا سایر خدمات رفاهی و توزیع آن درمیان مردم ودیگر موکب‌های حسینی در حال فعالیت هستند.
این موکب الگوی واقعی از ایثار برای احیای اصول و ارزش‌های انقلاب جاویدان حسینی است که توسط سید الشهدا علیه السلام ترسیم شده است، و امروز راهی راستین از عشق حسینی شده است که به گروه خاصی ختم نمی شود.
این ناشنوایان دستانشان را به تضرع بالا می‌برند و دلشان سرشار از عشق به امام حسین (علیه السلام) است و تلاش می‌کنند تا حضور خود را در خدمت به موکب‌های حسینی در این شب جاودان عاشورایی ثابت کنند، ونامشان را در فهرست عزاداران امام حسین (علیه السلام) ثبت کنند.

پربیننده ترین خبرها