افشاگری یک رسانه درباره تعداد پیکرهای شهدا در زندان بدنام صهیونیست‌ها

افشاگری یک رسانه درباره تعداد پیکرهای شهدا در زندان بدنام صهیونیست‌ها
سه شنبه 26 تير 1403 - 18:08

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که ارتش اشغالگر از 7 اکتبر پیکر 1500 شهید فلسطینی را در زندان بدنام «سدی تیمان» در جنوب اراضی اشغالی نگهداری کرده و از تحویل دادن آنها امتناع می‌کند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

روزنامه «هاآرتس» به نقل از یک سرباز اسرائیلی که در «سدی تیمان» خدمت می‌کرد و مستقیماً با آن اجساد سروکار داشت، گفت که آنها "در سردخانه نگهداری می‌شدند و با اعداد فهرست بندی شدند، نه با نام." این سرباز افزود: "جسدها در وضعیت بدی قرار داشتند. برخی از کشته‌شدگان دست و پای خود را از دست داده بودند. صورت برخی مشخص بود اما صورت برخی دیگر مشخص نبود."

این روزنامه به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی آورده است که پیکر فلسطینی‌ها از 7 اکتبر به پایگاه سدی‌تیمان منتقل شده است و هرگونه تصمیم در مورد بازگرداندن اجساد در اختیار کابینه رژیم اسرائیل است.

از زمان آغاز جنگ زمینی در باریکه غزه در 27 اکتبر، ارتش اشغالگر هزاران فلسطینی از جمله زنان و کودکان را دستگیر کرده است؛ رژیم اسرائیل تعداد اندکی از اسرا را آزاد کرد و سرنوشت بسیاری دیگر از اسرا نامشخص است. این در حالی است که خبرها حاکی از شکنجه اسرا در زندان بدنام سدی تیمان است.

باشگاه فلسطینی «الاسیر» در بیانیه ای از وضعیت فجیع و ناگوار اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی پرده برداشت و تاکید کرد که مسئولان زندان‌های این رژیم در اقدامی غیرانسانی به قطع اندام‌های برخی اسرای غزه بدون بی‌حس کردن آنان اقدام کرده‌اند.

مدیریت زندان‌های اسرائیلی برآورد کرده است که بیش از 9 هزار فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی بسر می‌برند؛ اما تاکنون آماری از تعداد اسرای غزه اعلام نشده است.

پربیننده ترین خبرها