تجاوز، گرسنه نگاه داشتن و قطع عضو بدون بی‌حسی ... واقعیت‌های ناگوار در زندان‌های صهیونیستها

تجاوز، گرسنه نگاه داشتن و قطع عضو بدون بی‌حسی ... واقعیت‌های ناگوار در زندان‌های صهیونیستها
سه شنبه 12 تير 1403 - 19:14

باشگاه فلسطینی «اسیر» در بیانیه ای از وضعیت فجیع و ناگوار اسرای فلسطینی در داخل زندان های رژیم صهیونیستی پرده برداشت و تاکید کرد که مسئولان زندان های این رژیم در اقدامی غیرانسانی به قطع اندام‌های برخی اسرای غزه بدون بی‌حس کردن آنان اقدام کرده اند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

باشگاه «اسیر» فلسطینی امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ ای درباره وضعیت بازداشت‌شدگان غزه، اعلام کرد که به سبب ادامه محدودیت‌ها، دست و پای برخی از اسرا در زندان‌های صهیونیستی بدون تزریق داروی بی‌حسی قطع شده است.

در این بیانیه آمده است که رژیم اشغالگر، اسرا را به مدت 24 ساعت در غل و زنجیر و با چشمانی بسته نگاه می‌دارد و آن ها همواره در معرض ضرب و جرح و یا حملات سگ‌های پلیسی قرار می‌گیرند.

طبق بیانیه یاد شده، رژیم اشغالگر سیاست جنایتکارانه «گرسنگی‌ دادن» را در حق اسرای غزه اجرا می‌کند و به اشکال و ابزارهای مختلف، سیاست تحقیر آنان را درپیش گرفته و آنها را وادار می‌کند تا سخنانی بر زبان بیاورند که به عزت و کرامت آنها لطمه می‌زند و این علاوه بر اعمال سیاست ارعاب و تهدید است.

باشگاه اسیر فلسطینی ادامه داد: رژیم صهیونیستی اسرا را از ارتباط و تماس با یکدیگر منع می‌کند و کسی که تلاش کند با دیگری صحبت کند، مجازات می‌شود. اسرای غزه حتی در معرض تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

در بیانیه این مرکز آمده است که اسرا هنگام خواب از کفش‌های خود به عنوان بالشت استفاده می‌کنند. آنها همچنین از اقامه نماز و یا هر یک از شعائر دینی محروم هستند. زمان اختصاص‌ داده‌ شده به اسرا در اردوگاه برای دوش‌گرفتن و یا رفتن به سرویس بهداشتی، فقط یک دقیقه است.

یادآور می‌شود که پس از تلاش‌های روزافزون، برخی وکلا موفق شدند دیدارهایی محدود با برخی اسرای غزه در اردوگاه‌ها از جمله اردوگاه «سدیه تیمان» داشته باشند و از وضعیت و شرایط ناگوار اسرا مطلع شوند. همچنین برخی اسرا پس از آزادی، روایت‌هایی از شرایط زندان‌ها و تجاوز جنسی صورت‌ گرفته در زندان‌های صهیونیستی نقل کردند.

در همین راستا، رئیس باشگاه اسیر فلسطینی گفت: اقدامات تحریک‌آمیز از سوی رژیم صهیونیستی علیه محمد ابوسلمیه، رئیس بیمارستان شفا، مسئله‌ای بسیار خطرناک است و شاهدی جدید بر تصمیم اشغالگران برای هدف قرار دادن پرسنل پزشکی است. بازداشت نیروهای امداد از بارزترین سیاست‌های رژیم صهیونیستی در طول جنگ بوده است؛ عدنان البرش پزشک فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی به شهادت رسید و اخیرا رسانه‌های صهیونسیتی از شهادت ایاد الرنتیسی یکی دیگر از پزشکان غزه خبر دادند.

وی افزود: موضوع شهدای بازداشت‌شده در زندانهای صهیونیستی از آغاز جنگ نسل‌کشی علیه غزه، یکی از برجسته‌ترین تحولات تاریخ جنبش اسرا از سال 1967 تاکنون بوده است و بیشترین تعداد از اسرای غزه بوده است.

رئیس باشگاه اسیر فلسطینی ادامه داد: هزاران خانواده هنوز از سرنوشت فرزندان خود در زندان‌های صهیونیستی اطلاعی ندارند.

مرکز یاد شده تاکید کرد که به همراه تعدادی از سازمان‌‍های حقوق بشری فلسطین و برخی نهادها در سرزمین‌های اشغالی سال 1948، تلاش می‌کنند تا از محل اقامت اسرا مطلع شوند و با آنها دیدار کنند؛ این تلاش‌ها تحت محدودیت‌های شدید و با دشواری‌های بسیار صورت می‌گیرد.

گفتنی است، آمار بازداشت‌شدگان فلسطینی از 7 اکتبر، به حدود 9490 نفر افزایش یافت. این افراد یا از خانه‌های خود و یا در ایست‌های بازرسی بازداشت شدند و برخی دیگر تحت فشار ناچار شدند، تسلیم شوند و برخی دیگر به عنوان گروگان در بازداشت هستند.

پربیننده ترین خبرها