تکرار عاشورا در غزه؛ شهادت 17 کودک در قتل عام جدید رژیم صهیونیستی + فیلم

سه شنبه 26 تير 1403 - 18:32

وزارت بهداشت غزه امروز سه شنبه از کشته شدن 17 فلسطینی و مجروح شدن 26 نفر دیگر در قتل عام جدید رژیم صهیونیستی در منطقه "المواصی" واقع در غرب خان یونس جنوب نوار غزه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعاتی پیش از امروز سه شنبه نیز تلفات کشتار هولناک اشغالگران علیه آوارگان در نزدیک ایستگاه "العطار" در "المواصی" خان یونس به 17 شهید و بیش از 26 زخمی منجر شد.

این دومین کشتار و قتل عام دسته جمعی طی یک هفته است، اولین آن روز شنبه در همین منطقه "المواصی" در خان یونس انجام شد که طی یک سری حملات وحشیانه ارتش صهیونیستی به خیمه ها و اردوگاههای پناهجویان 90 نفر از فلسطینیان به شهادت رسیدند و 300 نفر دیگر از این غیر نظامیان بی دفاع، مجروح شدند.

به گفته شاهدان عینی، یک هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی یک خودروی غیرنظامی را در منطقه المواصی که مملو از آوارگان فلسطینی است بمباران کرد در حالیکه صهیونیستها این منطقه را "منطقه امن" طبقه‌بندی کرده بودند.

در کشتار روز شنبه گذشته در المواصی، ارتش "اسرائیل" بدون ذکر نام ادعا کرد که منطقه ای که بمباران کرده است "دارای دو هدف برجسته حماسی" بوده است.

البته حماس این ادعای آنان را رد کرده است.

گفتنی است در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته از ساکنان مناطق مختلف نوار غزه خواسته است که به منطقه "المواصی" بروند و مدعی شده که این منطقه "بشردوستانه و امن" است، اما کشتار جدید علیه آوارگان آن، ودر بحبوحه درخواست کشورهای عربی برای پاسخگویی بین المللی در قبال جنایات "اسرائیل" همچنان تکرار می شود.

"المواصی" منطقه ای عمدتا باز وغیرمسکونی است که در امتداد نوار ساحلی دریای مدیترانه در فاصله 12 کیلومتری و در عمق یک کیلومتری از شمال به "دیرالبلح" و با گذر از خان یونس،به استان رفح در جنوب ختم می شود.

پربیننده ترین خبرها