مذاکرات سری "اسرائیل" و مصر؛ خروج ارتش صهیونیستی از محور فیلادلفیا یا سقوط نتانیاهو!

مذاکرات سری
سه شنبه 26 تير 1403 - 21:40

رسانه‌های اسرائیلی امروز سه‌شنبه  به نقل از مقامات اسرائیلی فاش کردند "اسرائیل" در جریان مذاکرات سری اخیر با مصر، تمایل خود را برای عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا (کرم ابوسالم) تحت شرایطی خاص ابراز کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

پایگاه خبری اسرائیلی "کیکار" اعلام کرد که علی رغم تکذیب بنیامین نتانیاهو، به نظر می رسد که "اسرائیل" مخالفت کامل خود را با این اقدام ابراز نکرده است.

از سوی دیگر این وب سایت عبری به نقل از اظهارات مقامات اسرائیلی و یک مقام عرب آشنا به مذاکرات، به یک روزنامه آمریکایی گفته است "اگر مصر اقدامات خاصی برای جلوگیری از قاچاق سلاح از طریق تونل هایی که از مرز عبور می کنند، انجام دهد، "اسرائیل" آماده عقب نشینی از این محور است.

با همه این تفاصیل امروز سه‌شنبه، "اوریت استروک" وزیر شهرک سازی از حزب راست افراطی صهیونیسم مذهبی، تهدید کرد که در صورت عقب نشینی ارتش از محور فیلادلفیا، حکومت نتانیاهو را ساقط خواهد کرد.

روزنامه عبری معاریف به نقل از "ستروک" در بازدید از گذرگاه "کرم ابوسالم" یا همان "فیلادلفیا" گفت: "ما در این گذرگاه فیلادلفیا هستیم و 50 متر دورتر از ما گذرگاه رفح قرار دارد، ما به صراحت گفته ایم که اگر ارتش "اسرائیل" را از جاده های نتساریم (تقسیم نوار غزه به دو قسمت) و فیلادلفیا خارج کنند، "دولت" را منحل و حکومت او را ساقط اعلام خواهیم کرد و نتانیاهو "این را به خوبی می داند."

با این حال، "نیویورک تایمز" به نقل از منابع خود در "اسرائیل" فاش کرد که اقدامات پیشنهادی شامل ایجاد یک سیستم نظارت الکترونیکی برای رصد هرگونه تلاش در آینده برای حفر تونل و همچنین ایجاد موانع جهت جلوگیری از ساخت آن است.

از طرفی این روزنامه توضیح داد که طرف های اسرائیلی و مصری رسما وعلنا از تایید این مذاکرات خودداری می کنند.

پربیننده ترین خبرها