جنایت "المواصی" در خان‌یونس با بمب‌های سنگین آمریکایی انجام شد

جنایت
چهارشنبه 27 تير 1403 - 09:04

حمله رژیم اشغالگر به منطقه المواصی در باریکه غزه یکی از خونین‌ترین حملات در بیش از ۹ ماه جنگ به‌شمار می‌رود و به گفته کارشناسان تسلیحات، در این حمله از بمب‌های آمریکایی استفاده شده است.

العالم- فلسطین اشغالی

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که جنایت المواصی دست‌کم ۹۲ شهید و بیش از ۳۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

ارتش اشغالگر مدعی شده که "محمد الضیف" فرمانده گردان‌های القسام- شاخه نظامی حماس- و معاونش "رافع سلامه" هدف این حمله بوده‌اند.

کلیپ‌های ویدیویی که توسط خبرگزاری فرانسه از این حمله گرفته شده است، ابر سفید بزرگی را نشان می‌دهد که بر فراز یک خیابان شلوغ بالا می‌آید و نیز چادرها و ساختمان‌هایی که به آوار تبدیل شده‌اند.

خبرگزاری فرانسه درباره اینکه در این جنایت صهیونیستی چه سلاح‌هایی استفاده شده است با دو کارشناس تسلیحاتی گفت‌وگو کرده و آنها متفق‌القول هستند که این حمله با بمب‌های هدایت ماهواره‌ای JDAM ساخت آمریکا انجام شده است.

این نوع مهمات تهاجم مستقیم مشترک ابزار هدایتگری است که بمب گرانشی غیر هدایت‌شونده را به بمب هوشمند تبدیل می‌کند که قابلیت عملکرد در هر آب و هوایی را دارد. بعد از عملیات "طوفان صحرا" در سال ۱۹۹۱، ایالات متحده این تجهیزات را برای بهبود دقت در آب و هوای بد توسعه داد.

اولین مجموعه از سیستم‌های JDAM در سال ۱۹۹۷ مجهز شد و طبق اعلام نیروی هوایی ایالات متحده، سطح قابلیت اطمینان این نوع سیستم به ۴۵ درصد می‌رسد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها