جنایت نسل کشی غزه؛ اذعان دوباره بایدن به صهیونیست بودن خویش

جنایت نسل کشی غزه؛ اذعان دوباره بایدن به صهیونیست بودن خویش
چهارشنبه 27 تير 1403 - 14:05

رئیس جمهور آمریکا عربها را "آدمهای خوب" و خودش را "یک صهیونیست" توصیف و ادعا کرد که "بیشتر از هر کسی" برای فلسطینی‌ها اقداماتی انجام داده است.

العالم - آمریکا

به گزارش الشروق، "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با "اسپیدی مورمن"، خبرنگار و مجری شبکه خبری آمریکایی "کومپلکس" ضمن تأکید بر حمایت همیشگی خود از رژیم صهیونیستی ادعا کرد که سلاح‌هایی که در اختیار رژیم اشغالگر قرار داده است، "سلاح‌های دفاعی" هستند. وی ادعا کرد که مانع تجهیز این رژیم به سلاح‌های تهاجمی مثل بمب‌های 2 تنی – که این رژیم هم اکنون از آنها استفاده می‌کند - شده است.

وی گفت: "به آنها گفته‌ام که نمی توانند از سلاح‌هایی که ما در اختیارشان قرار می دهیم، برای حمله به مناطق غیر نظامی استفاده کنند و برای همین، این طرح را ارائه کرده ام".

بایدن مدعی شد: "اگر اسرائیل نبود، همه یهودیان جهان در معرض خطر بودند".

او در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا خود را صهیونیست می داند، به صراحت گفت: "آری". "الزاما نباید یهودی باشی تا صهیونیست باشی".

وی ضمن متهم کردن حماس و "اراذل" خواندن آنها، ادعا کرد که بیش از هر کس دیگری از فلسطینی‌ها حمایت کرده است.

این ادعاهای جو بایدن در حالی مطرح شده‌اند که بسیاری از دموکرات‌های مترقی‌خواه از مدیریت او در قبال جنگ غزه انتقاد کرده‌اند و حتی جوامع عرب‌تبار آمریکایی، مسلمانان و دیگر شهروندان این کشور از تاریخ هفتم اکتبر (آغاز جنایات رژیم صهیونیستی)، جو بایدن را به دلیل ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی به «همدستی در جنایات» متهم و تجمع و اعتراضات گسترده‌ای را در سرتاسر ایالات متحده برپا کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها