چرا به افکار عمومی عربی نمی توان اعتماد کرد + فیلم

پنج‌شنبه 28 تير 1403 - 12:19

سامر خویره، روزنامه‌نگار متخصص در امور داخلی «اسرائیل» با اشاره به تاثیرگذاری شدید سخنان سید حسن نصرالله بر اوضاع داخل اسرائیل، تاکید کرد با توجه به این که افکار عمومی عربی، تحت تأثیر حکومت‌های سرکوبگر و تبانی‌کننده با رژیم اشغالگر است، نمی توان بر روی آن، حساب کرد.

العالم - فلسطن اشغالی

سامر خویره در گفت و گو با شبکه خبری العالم در برنامه «مع الحدث» خاطرنشان کرد: سخنان سید حسن نصرالله بسیار تاثیرگذار است، حتی قبل از ۷ اکتبر، اشغالگران صهیونیستی سخنان وی را به معنای واقعی کلمه دنبال و کلمه به کلمه بررسی می‌کردند چراکه هر سخنرانی نصرالله در داخل و خارج لبنان، جهان عرب و جهان اسلام تأثیر به سزایی دارد و حتی در داخل «اسرائیل» پیامدهایی به همراه دارد. بعد از ۷ اکتبر اهمیت سخنرانی وی بیشتر شده و حتی سخنرانی در مناسبت‌های مذهبی مانند سخنرانی امروز دارای پیام‌های سیاسی هم هست.

وی در خصوص تأثیرگذاری سخنان سید مقاومت گفت: سید نصرالله درباره فروپاشی «اسرائیل» صحبت کرد. این موضوعی هم‌اکنون برای همه شناخته‌شده است زیرا سرکردگان رژیم صهیونیستی بارها به خطر فروپاشی از درون اعترافات کرده‌اند. آنها متوجه شده‌اند که فروپاشی اجتناب‌ناپذیر است.

وی گفت: ۷ اکتبر نه تنها در جنوب سرزمین‌های اشغالی بلکه در شمال آن هم زلزله ایجاد کرد و با حمایت نیروهای مقاومت از جنوب لبنان، یمن و عراق زندگی صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی زیر و رو شد.

خویره توضیح داد که با وجود 278 روز کشتار شبانه‌روزی، وضعیت دقیقا برعکس شده است. برخی افراد نسبت به موضوع غزه بی‌تفاوت شده‌اند و برخی رسانه‌های عربی دیگر اصلا به موضوع غزه نمی‌پردازند. در حالی که راهپیمایی‌های اعتراضی در غرب ادامه دارد، برخی کشورها ضمن متوقف یا سرکوب کردن راهپیمایی‌های حمایت از آرمان فلسطین، حامیان غزه را محاکمه کردند!

وی گفت: تکیه بر مردم عرب باخت به همراه دارد. این صحبت من به معنای کم ارزش کردن راهپیمایی‌های اعتراضی مردم نیست اما نکته اینجاست نظر مردم عرب با نظر حاکمان کشورهای عرب فرق دارد. مردم در این کشورها تحت ظلم و فشار رژیم‌های ظالمی هستند که سید حسن نصرالله بارها آن‌ها را به خاطر رفتار ناامید کننده‌شان شماتت کرده است. وی ادامه داد که ای کاش موضوع به همین رفتار ناامیدکننده متوقف می‌شد. برخی سران رژیم‌های عربی غیر از تبانی و حمایت مالی از «اسرائیل»، حتی آسمان خود را در اختیار هواپیماهای آن قرار می‌دهند که یک رسوایی به تمام معناست.

پربیننده ترین خبرها