حزب الله در کمین رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان/ احتمال ورد سوریه به جنگ با اشغالگران

حزب الله در کمین رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان/ احتمال ورد سوریه به جنگ با اشغالگران
چهارشنبه 27 تير 1403 - 10:32

یک روزنامه روسی با اشاره به تمرکز حزب الله لبنان در درگیری با رژیم صهیونیستی در ارتفاعات جولان اشغالی، از احتمال ورود سوریه به این نبرد در صورت وقوع جنگ نوشت.

العالم - لبنان

به گزارش رای الیوم،‌ روزنامه نزاویسیمایاگازتا چاپ مسکو در مطلبی به قلم ایگور سوبوتین در باره امکان ورود سوریه به جنگ با رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: یک روزنامه لبنانی گزارش داده که حزب الله تمرکز عملیاتی خود را به عمد بر ارتفاعات جولان اشغالی سوریه قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، حزب الله نگران آن است که ارتش رژیم اشغالگر که ظرف چند ماه گذشته خود را برای حمله احتمالی زمینی به جنوب لبنان آمده می کند، از درگیری مستقیم در خطوط مرزی اجتناب کند.

بنابر این گزارش، درگیری نظامی در اطراف ارتفاعات جولان اشغالی سوریه، رهبر سوریه را مجبور به واکنش خواهد کرد.

روزنامه نزاویسیمایاگازتا چاپ مسکو خاطرنشان کرد، از پاییز گذشته کاخ ریاست جمهوری سوریه در دمشق تلاش کرده است خود را چندان درگیر جنگ غزه نکند و همانطور که رسانه های عربی گفته اند، رهبران سوریه سعی می کنند از مواضع میانه روی خود در قبال مسائل و حوادث منطقه برای چانه زنی با غرب و بازیگران منطقه ای استفاده کند.

از سوی دیگر مرکز تحلیل داده های ترکی (جسور) در گزارش ژوییه خود مدعی شده است که "شبه نظامیان " مورد حمایت ایران در 14 استان سوریه حضور دارند و به عبارت دیگر بزرگترین نیروی نظامی خارجی در این کشور محسوب می شوند اما طبق ادعای این مرکز به تنهایی نمی توانند دست به عملیات نظامی بزنند.

پربیننده ترین خبرها