یدیعوت آحارونوت: میانجیگران منتظر پاسخ اسرائیل هستند

یدیعوت آحارونوت: میانجیگران منتظر پاسخ اسرائیل هستند
پنج‌شنبه 28 تير 1403 - 14:47

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نوشت : میانجی گران منتظر پاسخ اسرائیل در رابطه با دو موضوع مهم هستند. اولی ، بازگشت آوارگان به شمال باریکه غزه و دیگری عقب نشینی ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نوشت: موضوع اول به بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال باریکه غزه و موضوع دوم به عقب نشینی ارتش اسرائیل از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح در مرزهای مصر مربوط می شود و درصورت پاسخ اسرائیل، مذاکرات درباره این مسائل آغاز خواهد شد.

این درحالیست که مسئولان اسرائیلی در کابینه امنیتی گفته بودند که فرصت خوبی برای دستیابی به توافق حاصل شده است زیرا جنبش حماس در شرایط سخت قرار دارد و باید فرصت را مغتنم شمرد زیرا توافق درباره جزئیات هفته ها طول خواهد کشید.

«دیوید برنیاع» رئیس سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل (موساد) پیشتر گفته بود که پافشاری بنیامین نتنیاهو دررابطه با مسائل جدید در مذاکرات مربوط به مبادله اسرا و آتش بس درغزه با جنبش حماس، ممکن است که این توافق را به شکست بکشاند.

همچنین روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از رئیس موساد نوشت: علت این اختلاف، پافشاری نتنیاهو بر سر راه کار نظارت بر تردد اهالی غزه از جنوب باریکه به شمال آن است.

وی تصریح کرد: زنان اسیر اسرائیلی در غزه، فرصت منتظر ماندن برای ایجاد راه حلی برای بررسی جلوگیری از قاچاق اسلحه از جنوب باریکه غزه به شمال آن را ندارند.

«یواو گالانت» وزیر جنگ رژیم اشغالگر هم گفته است که شرایط برای امضای توافق مبادله اسرا با جنبش حماس فراهم است و بنیامین نتنیاهو نخست وزیر بر دشواری دستیابی به توافق می افزاید و در مسیر دستیابی به توافق مانع تراشی می کند.

گالانت گفته است : اگر در عرض دو هفته آینده ، توافق مربوط به مبادله اسرا حاصل نشود، این بدان معناست که سرنوشت ربوده شدگان، قطعی می شود.

این درحالیست که رسانه ها از ورود هیات اسرائیلی متشکل از 6 مسئول به قاهره پایتخت این کشور با هدف ادامه مذاکرات مربوط به توافق مبادله اسرا و آتش بس در باریکه غزه خبر داده اند.

پربیننده ترین خبرها