اعتراضات ضدصهیونیستی در انگلیس/ درخواست برای توقف فروش سلاح به رژیم اشغالگر

جمعه 29 تير 1403 - 13:33

مردم انگلیس با تجمع در مقابل پارلمان این کشور از دولت خواستند تا اقدام فوری برای توقف جنگ علیه مردم فلسطین در باریکه غزه اتخاذ کند و فروش سلاح به رژیم اشغالگر را متوقف کند.

العالم ـ اروپا

پس از سخنرانی پادشاه انگلستان و به قدرت رسیدن حزب کارگر، مردم انگلیس با تجمع در مقابل پارلمان کشور به دنبال ارسال پیامی مستحکم به دولت جدید هستند مبنی بر اینکه می بایست هر چه سریعتر برای آتش بس در غزه اقدامی تدارک ببیند. این تظاهرات شاهد حضور فعالان مدنی و نمایندگان نیروهای سیاسی بود.

رغد التکریتی رئیس انجمن اسلامی در لندن گفت: امروز انجمن اسلامی انگلیس از سازمان‌دهندگان تظاهراتی که از 9 ماه پیش تاکنون ادامه دارد، حمایت میکند. تظاهرکنندگان می خواهند تاکید کنند که موضوع غزه بسیار مهم است و بر نتیجه انتخابات تأثیر می‌گذارد و دولت کر استارمر باید به این موضوع توجه کند.

تظاهرکنندگان از دولت استارمر خواستند تا اقدامات قاطعی برای توقف تسلیح نیروهای اشغالگر و پایان دادن به حمایت بریتانیا از رژیم صهیونیستی اتخاذ کند. آنها بر لزوم تلاش برای تحقق عدالت و صلح در منطقه تاکید کردند و ابراز امیدواری کردند که حزب حاکم به خواسته‌های عادلانه آنها پاسخ دهد.

جان ریس، یک فعال سیاسی در سازمان «جنگ را متوقف کنید»، گفت: ما به دولت این پیام را می‌فرستیم که شما وعده تغییر را می‌دهید، و آنچه که ما بیش از همه به آن نیاز داریم تغییر در سیاست در قبال فلسطین است. اکثر مردم خواهان آتش بس و توقف فروش سلاح به «اسرائیل» هستند.

جان مک دونالد، نماینده حزب کارگر، پیامی به دولت جدید ارسال کرد و گفت: درخواست ما از دولت جدید این است: حمایت از آتش بس و تضمین توقف فروش سلاح به «اسرائیل» و حمایت از دادگاه کیفری بین المللی در تعقیب جنایتکاران جنگی و از همه مهمتر به رسمیت شناختن کشور فلسطین.

پربیننده ترین خبرها