چرا قوانین سلاح های ممنوعه بین المللی «اسرائیل» را شامل نمی شود؟!

چرا قوانین سلاح های ممنوعه بین المللی «اسرائیل» را شامل نمی شود؟!
جمعه 29 تير 1403 - 12:46

درحالیکه قوانین و ضوابطی برای استفاده از هوش مصنوعی در زمینه تسلیحات و مصارف نظامی وجود ندارد و در شرایطی که توافق بین‌المللی هیچ استانداردی برای محدود کردن استفاده از آن را درنظر نگرفته است و علیرغم پیشرفت‌های مداوم در قابلیت های برتر آن که شامل قابلیت های کشتار فجیع است، سازمان اطلاعات نظامی "اسرائیل" عمدا به گسترش دامنه استفاده از این «قاتل هوشمند» اقدام کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، پایگاه المصری الیوم در گزارشی نوشت: شرکت های نوظهور بسیاری در «اسرائیل» تاسیس شده اند که در زمینه تولید سلاح هایی فعال هستند که از تکنولوژی های هوش مصنوعی برخوردارند.

بر اساس این گزارش، از جمله این شرکت ها شرکت صنایع هوایی اسرائیل (ای ایه ای) است که پهبادهای دوربرد «هیبرون تی بی» را می سازد. همچنین شرکت البیت سیستمز پهبادهای انتحاری اسکاس استرایکر را تولید می کند.

شرکت دیگر شرکت اسمارت شوتر است که درسال ۲۰۱۱ تولید شده و از زمان شروع جنگ در غزه ، تولیدات خود را دو برابر کرده و به تولید پهبادهای اسماش دراگون و اسماش ۲۰۰۰ روی آورده است . این پهبادها با سیستم های هدف گیری هوشمند برای ردیابی اهداف و تعیین هویت آن ها از طریق اسکن اپتیکال (سه بعدی) دقیق قبل از هدف گیری تقویت شده اند.

تولید این سلاح ها ، این سوال را در اذهان ایجاد می کند که رژیم اسرائیل با وجود این سلاح ها و تولیدات هوشمند چرا در فهرست طرف هایی قرار نمی گیرد که از سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده می کنند؟!

کارشناسان سازمان ملل در ماه های گذشته در گزارشی تاکید کردند که ارتش اسرائیل از سیستم‌های هوش مصنوعی برای افزایش تلفات انسانی در میان غیرنظامیان در باریکه غزه و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی این منطقه استفاده می‌ کند.

پربیننده ترین خبرها