دیدارهای مخفی میان مقامات رام‌الله و رژیم صهیونیستی

دیدارهای مخفی میان مقامات رام‌الله و رژیم صهیونیستی
شنبه 30 تير 1403 - 18:56

دیدارهای پنهانی اخیر میان مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث برانگیز شده و خشم فلسطینیان را برانگیخته است. رژیم صهیونیستی در خفا چه چیزی به تشکیلات خودگردان می‌دهد؟

العالم ـ فلسطین اشغالی

مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین پشت درهای بسته جلسات مخفیانه‌ای با همتایان اسرائیلی‌شان برای بررسی موضوع داغ غزه و سرنوشت این باریکه برگزار می‌کنند، آن هم پس از جنگ خونینی که از ۲۸۸ روز قبل آغاز شده است.

این دیدارها پنهانی برگزار شده اما با خشم و نارضایتی فلسطینی‌ها مواجه شده بطوری‌که آنها گاهی تشکیلات خودگران فلسطین را به "خیانت و خروج از وحدت ملی" متهم کرده‌اند.

جلسات مخفیانه مذکور غالبا میان سران تشکیلات خودگردان و فرماندهان "فتح" با مسئولان امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، اعضای سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و حتی برخی سران عرب صورت گرفته و محل برگزاری آنها نیز پایتخت کشورهای عربی و اروپایی و حتی گاهی تل‌آویو بوده است.

رژیم صهیونیستی طی تلاشی خبیثانه برای افزایش فشار بر فلسطینی‌ها و ایجاد اختلاف داخلی میان آنها، این جلسات مخفیانه را عامدانه در رسانه‌های عبری افشا کرد.

اخیرا برخی مسئولان آمریکایی و صهیونیست از جلسه مخفیانه میان آمریکا، رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین طی هفته گذشته پرده برداشتند. به گفته آژانس خبری "اکسیوس"، این دیدار برای بررسی بازگشایی گذرگاه مرزی رفح بین مصر و غزه به عنوان بخشی از توافق آتش‌بس صورت گرفته بود.

بنا به گزارش ها، این اولین بار از 7 اکتبر بود که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و فلسطینی برای گفت‌گو در روز پس از پایان جنگ غزه با یکدیگر دیدار کردند.

در این نشست که در تل‌آویو برگزار شد، "برت مک گورک" مشاور بایدن در امور خاورمیانه، "رونن بار" مدیر سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، "حسین آل الشیخ" عضو کمیته اجرایی و "مجید فرج" مدیر سازمان اطلاعات، شرکت داشتند.

این دیدار که بین تشکیلات خودگردان فلسطین و طرف اسرائیلی برگزار شد، نه اولین و نه آخرین جلسه بود. به گزارش رسانه‌های عبری، دیدار میان طرفین به صورت دوره‌ای، توافقی و سری انجام می‌شود.

در ساعات گذشته نیز دیدارهایی برای بحث درباره تحولات کرانه باختری و باریکه غزه و تلاش برای کنترل آن برگزار شد.

گروه ‌های اقدام ملی و اسلامی تاکید کردند که این نشست تلاشی برای تحمیل واقعیتی متناسب با معیارهای صهیونیستی- آمریکایی به مردم فلسطین است.

گروه‌های مزبور در بیانیه‌ای اعلام کردند: مسائل روز به ویژه گذرگاه رفح، مسائل ملی صرفاً فلسطینی است که هیچ‌کس نباید در آن دخالت کند.

بیانیه افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین بر همسویی با نقشه‌های دشمن صهیونیستی و آمریکا که هدف آن سلب اراده ملی و سیاسی مردم ماست، اصرار دارد.

بیانیه ادامه داد: بیش از سه دهه دشمن صهیونیستی ثابت کرده که هرگز به دنبال صلح نبوده، بلکه فقط به دنبال وقت‌کشی است اما به رغم آن تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان غرق شدن بیشتر مساله فلسطین در این باتلاق است، باتلاقی که عامل اصلی تفرقه سیاسی فلسطینی است.

سوال اینجاست که چرا تشکیلات خودگردان فلسطین بر برگزاری این جلسات مخفیانه اصرار دارد؟ چه چیزی از آن به دست خواهد آورد؟ و موضوع مصیبت‌های جنگ غزه چه خواهد شد؟

پربیننده ترین خبرها