بازگشت زندگی به اردوگاه "جبالیا" در غزه به روایت تصاویر

بازگشت زندگی به اردوگاه
دوشنبه 1 مرداد 1403 - 11:48

اهالی اردوگاه جبالیا اصرار می‌کنند زندگی را از دل جنگی ویرانگر و مرگبار، که رژیم صهیونیستی افزون بر ۱۰ ماه است بر باریکه غزه تحمیل کرده، بیرون بکشند، و جانی دوباره بر این منطقه تخریب‌شده بدهند.

العالم- فلسطین اشغالی

اردوگاه جبالیا در شمال باریکه غزه، در نگاه نخست این‌گونه به نظر می‌رسد که ادامه زندگی در آنجا به دلیل حجم گسترده ویرانی‌ها غیرممکن باشد در حالی‌که اهالی همچنان اصرار دارند در اینجا زندگی کنند. برخی از آنها روی آوارها چادر زده‌اند و برخی دیگر تلاش می‌کنند که خانه‌های ویران‌شده خود را تا حدودی تعمیر کنند که بتوانند شب را زیر سقف صبح کنند.

در ۱۲ ماه مه، نیروهای اشغالگر تجاوز زمینی گسترده‌ای را به اردوگاه جبالیا انجام داد. در جریان این یورش ۲۰ روزه، این اردوگاه به تلی از آوار تبدیل شد؛ جاده‌ها، منازل و تاسیسات حیاتی آن تخریب، و ده‌ها نفر شهید و صدها شهروند بی‌گناه زخمی شدند.

"عبدالعزیز"، که در محله "ترانس" در اردوگاه زندگی می‌کند چادری را روی آوارها نصب کرده که بتواند در کنار خانواده ۵ نفره خود در آن زندگی کند، و شرایط سخت و دشواری را که جنگ بر آنجا تحمیل کرده است به چالش بکشد. او در گفت‌وگو با پایگاه خبری "عربی ۲۱" گفت: خانه سه‌طبقه‌اش در جریان حمله جنگنده‌های ارتش اشغالگر ویران شد. همچنانکه خانه‌های بسیاری از اهالی در این منطقه کاملا ویران شدند.

ناگفته نماند که بازار مرکزی در اردوگاه جبالیا اصلی‌ترین و نخستین هدف جنگنده‌های ارتش اشغالگر بود تا به دنبال تخریب آن، شهروندان مجبور بشوند این اردوگاه را ترک کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها