اولین واکنش حماس به توافق پکن

اولین واکنش حماس به توافق پکن
سه شنبه 2 مرداد 1403 - 12:32

حسام بدران از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد "توافق پکن" گام مثبت دیگری در مسیر دستیابی به وحدت ملی فلسطین است".

العالم - فلسطین اشغالی

این مقام بلند پایه حماس امروز (سه شنبه)، در بیانیه ای مطبوعاتی تاکید کرد "اهمیت این توافق از نظر مکان و کشور میزبان حائز اهمیت است، زیرا ما در مورد جمهوری خلق چین با وزن بین المللی و موضع محکم آن در حمایت از کشور و آرمان فلسطین صحبت می کنیم".

"بدران" با قدردانی از تلاش های فراوان چین برای رسیدن به این "توافقنامه"، خاطرنشان کرد "چین برای اولین بار با وزن و جایگاه خود در این مسیر حرکت کرد و این چیزی است که ما به عنوان فلسطینی ها نیازمند آن هستیم تا با سیاست انحصار طلبی ایالات متحده آمریکا در رابطه با موضوع فلسطین ایستادگی و مقابله کنیم".

وی افزود: این "توافق" در زمان مهمی صورت می گیرد، زیرا مردم ما در معرض جنگ و نابودی به ویژه در باریکه غزه قرار دارند و مفاد رسمی امضا شده آن توسط فراکسیون ها مشخص وشفاف بوده و چیزی نیست که از دیروز منتشر شده باشد.

بدران تصریح کرد "شرکت کنندگان در نشست پکن به مردم فلسطین به ویژه در باریکه ی غزه به این استواری و ایستادگی درود می فرستند و از دفاع گروه های مقاومت فلسطین در مقابله با اشغالگری،قدردانی می کنند.

این مقام حماس با اشاره به خواسته های فلسطینی ها باتوجه به جنایت ها و تجاوزگری وحشیانه رژیم صهیونیستی تصریح کرد : این بیانیه برسر مسائلی چون آتش بس، خروج کامل اشغالگران از باریکه غزه، امدادرسانی و بازسازی توافق شده و مهمترین نقاط آن تشکیل یک دولت وفاق ملی فلسطینی است که امور مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری را مدیریت کند، بر بازسازی نظارت کند و شرایط را برای انتخابات ایجاد کند و این موضعی بود که حماس در اولین هفته های آغاز جنگ در غزه آنرا اعلام کرده بود.

وی تاکید کرد "این راه حل از دیدگاه ما نشان دهنده ایده آل ترین و مناسب ترین راه حل ملی برای وضعیت فلسطین پساجنگ است و این سدی غیرقابل نفوذ در برابر همه مداخلات منطقه ای و بین المللی و تحمیل حقایقی علیه منافع مردم ما در اداره امور فلسطین پس از جنگ است و تجمع کنندگان در پکن بر مقابله با توطئه های اشغالگران و نقض مداوم حریم مسجد الاقصی در تلاش برای یهودی سازی مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر بیت المقدس پافشاری و بر حمایت همه جانبه از اسرای زن و مرد در این شهر که در زندان های دشمن مورد اعمال شکنجه های وحشیانه صهیونیست ها قرار گرفته و از حداقل حقوق انسانی و قانونی برخوردار نیستند، تاکید کردند.

پربیننده ترین خبرها