بایکوت سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره آمریکا توسط سناتورهای دموکرات

بایکوت سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره آمریکا توسط سناتورهای دموکرات
سه شنبه 2 مرداد 1403 - 15:59

"جف مارکلی" از دیگر سناتور ایالت "اورگان" از حزب دموکرات آمریکاست که تصمیم خود برای شرکت نکردن در سخنرانی آتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی، در کنگره آمریکا را اعلام کرده است.

العالم - آمریکا

مرکلی امروز سه شنبه در پلتفرم ایکس خود نوشت: "به دنبال نبرد هولناک در غزه، استراتژی جنگی نتانیاهو بیش از 12 هزار زن و کودک را کشته و باعث قحطی گسترده شده است".

وی افزود: نتانیاهو حضور سیاسی خود را مهمتر از آزادی گروگانها [زندانیان اسرائیلی] کرده است.

پیش بینی می شود تعداد زیادی از اعضای سنا و مجلس نمایندگان از حزب دموکرات سخنرانی نتانیاهو در مقابل کنگره آمریکا را تحریم کنند.

سناتور دموکرات "الیزابت وارن" و سناتور مستقل "برنی سندرز" از جمله افرادی بودند که اعلام کردند در سخنرانی نتانیاهو شرکت نخواهند کرد.

نکته قابل توجه این است که نتانیاهو در دوران ریاست جمهوری "باراک اوباما"رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال 2015 ، نیز در مقابل کنگره آمریکا سخنرانی کرده بود در حالی که بسیاری از دموکرات ها در آن زمان هم برای شنیدن سخنرانی او حضور نیافتند.

گفته می شود تعداد بیشتری از دموکرات ها در سخنرانی نتنیاهو که قرار است فردا چهارشنبه، در مقابل کنگره آمریکا ایراد شود، شرکت نخواهند کرد.

خبرها حاکی از آنست که "کاملا هریس"معاون رئیس‌جمهور آمریکا و محتمل‌ترین گزینه نامزدی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری نیز به علت برنامه‌های انتخاباتی در سخنرانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا شرکت نخواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها