«پدربزرگم وصیت کرد خانه‌هایتان را ویران کنم»؛ نوشته‌های نظامیان صهیونیست بر دیوارهای خانیونس

«پدربزرگم وصیت کرد خانه‌هایتان را ویران کنم»؛ نوشته‌های نظامیان صهیونیست بر دیوارهای خانیونس
سه شنبه 2 مرداد 1403 - 22:39

مردم خانیونس پس از بازگشت به خانه‌های خود تاکید کردند که نظامیان ارتش اشغالگر با هدف تضعیف روحیه اهالی، عباراتی توهین‌آمیز و انتقام‌جویانه بر روی دیوار خانه‌ها نوشته‌اند.

العالم ـ فلسطین

مردم خانیونس پس از ماه‌ها آوارگی به خانه‌های خود بازگشتند اما آنها با صحنه‌ای که بیانگر وحشیگری ارتش صهیونسیت است مواجه شدند؛ نظامیان اشغالگر عباراتی توهین‌آمیز و انتقام‌جویانه با هدف تضعیف روحیه اهالی بر روی دیوار خانه‌ها نوشته بودند.

این تجاوزات آشکار مسلما بیانگر وحشی‌گری ارتش رژیم صهیونیستی است. این رژیم می‌کوشد تا با استفاده از ابزارها و شیوه‌های مختلف و در میان محاصره و جنگ، به روحیه مردم فلسطین نیز آسیب بزند.

«عبدالله فیاض» یکی از شهروندان گفت: با توجه به عبارات نوشته‌شده بر روی دیوار خانه پسرش «انس»، مشخص است که فرماندهی ارتش اشغالگر از این خانه به عنوان مقر خود استفاده کرده بود.

وی افزود: بر روی دیوارها عباراتی همچون ازراح یعنی شرق، تسیبون یعنی شمال و معراب یعنی غرب نوشته شده بود.

عبدالله ادامه داد: خانه‌های ما تقریبا به طور کامل تخریب شده بود. خانه‌ها پر از بقایای نظامیان صهیونیست اعم از غذا و نوشیدنی و سیگار بود. اینها قطعا تاثیری منفی بر روحیه ما گذاشت.

«اشرف شراب» یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: بر روی دیوارها عباراتی همچون «ساره به خاطر تو این ساختمان را منقجر خواهم کرد» نوشته شده بود. سپس در شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم که آنها آنچه را که بر دیوارها می‌نویسند، عملی می‌کنند.

«انعام محمود» گفت: رژیم اشغالگر، مردم غزه را از لحاظ جسمی و اقتصادی و اجتماعی و روحی روانی هدف قرار می‌دهد. اما تاکید این رژیم بیشتر بر عامل روانی است. نوشته‌های نظامیان صهیونیست بر روی دیوارها با هدف تضعیف روحیه شهروندان است؛ زیر این نوشته‌ها حاوی عباراتی وحشیانه و خشن است از قبیل: «پدربزرگم وصیت کرد خانه‌هایتان را به رغم زیبایی آنها ویران کنم»

وی افزود: برخی عبارات نیز برای به‌سخره‌گرفتن احساسات ماست. ارتش اشغالگر به معنای واقعی کلمه یک ارتش بی‌اخلاق است؛ زیرا خانه‌ها را ویران می‌کند، دست به کشتار می‌زند و از نسل‌کشی لذت می‌برد.

«ایاد ابودیه» یکی دیگر از شهروندان خانیونس نیز گفت: از عبارات نوشته‌شده بر روی خانه‌ها، مشخص است که ارتش اشغالگر برخی خانه‌ها را به محلی برای استراحت و برخی دیگر را برای انجام تحقیق و بازجویی اختصاص داده بود.

به رغم تمام اقدامات ارتش اشغالگر برای تخریب شهرها در باریکه غزه و علی‌رغم رفتارهای وحشیانه نظامیان صهیونیست با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه، اما اهالی بر پایبندی به میهن خود به رغم تمام شرایط دشوار تاکید می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها