گزاش العالم:

مصاف غرب با کودکان پروانه‌ای در مستند «حماسه پروانه»

چهارشنبه 3 مرداد 1403 - 14:14

"حماسه پروانه " مستندی است که سازنده آن در صدد است تا ابعاد جنایت تحریم دارو بر کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای یا اپیدرمولیز بولوزا را در کشورمان روایت کند.

العالم -ایران

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، "حماسه پروانه" فیلمی مستند با نگرشی جهانی است که موضوع آن بررسی ابعاد جنایت تحریم دارو بر کودکان مبتلا به بیماری پروانه (یا اپیدرمولیز بولوزا) و سایر بیماری های صعب العلاج در ایران است.

بنابر این گزارش، نویسنده و کارگردان این مستند درکنار مدیرعامل بنیاد مردمی «ای بی» حضور یافت تا درباره دلایل و شواهد تهیه این مستند سخن بگوید.

علی رضا محمدی نویسنده و کارگردان این مستند گفت: هدف ما از تولید این مستند نشان دادن مظلومیت بیماران پروانه ای به مجامع بین المللی است و از طریق آن تحریم ناعادلانه، غیرانسانی و ضد حقوق بشری و تاثیرات آن بر بیماران را محکوم می کنیم.

این مستند، تصویری دردناک از سختی ها و مشکلات بیماران پروانه ای، نه تنها درد بیماری، بلکه عدم دسترسی به داروهای تحریم شده ی آمریکا و خودداری کشور سوئد سازنده انحصاری آن، از صادر کردن این دارو را به بیننده منتقل می کند.

چنین برخورد ضد انسانی و حقوق بشری در واقع نوعی جنگ با این بیماران و تحریم شوندگان است، اما ابزار آن تغییر کرده زیرا دیروز ابزار نظامی بود و امروز ابزار تحریم است و آنها بی رحمانه این تحریم ها را اعمال می کنند.

حمیدرضا هاشمی مدیرعامل بنیاد مردمی «ای بی» به خبرنگار العالم گفت: باید تحریم را لمس کنیم تا بفهمیم، این بیماران خطاب به تحریم کنندگان همواره می گویند اگر کشوری می خواهد با کشور دیگری بجنگد با سلاح مبارزه می کند. چرا با تحریم بیمارانی که به دارو نیاز دارند به جنگ با آنها مبادرت می‌کنید؟»

این مستند ساز با تولید این فیلم در صدد است درد و رنج بیماران به‌ویژه کودکان را به جهانیان منتقل کند.

بدن لطیف و شکننده پروانه های ایرانی به دارو و پماد نیاز دارد اما به دلیل تحریم آمریکا و حمایت اروپا از این تحریم، سال هاست که واردات آن ممنوع شده است. این مستندساز می خواهد صدای کودکان بیمار و بی گناه را به گوش جهانیان برساند، به امید اینکه جانشان را نجات دهد.

پربیننده ترین خبرها