گزارش العالم از آخرین جزئیات حمله خرابکارانه به شبکه ریلی فرانسه

جمعه 5 مرداد 1403 - 20:01

خبرنگار العالم گزارش داد که حدود 800 هزار مسافر پس از حمله گسترده به شبکه ریلی راه‌آهن فرانسه مجبور به لغو یا به تعویق انداختن سفرهای خود شدند و آنچه این موضوع را قابل تامل می‌کند همزمانی این حمله با افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس است.

العالمـ اروپا
خبرنگار العالم با اشاره به اینکه دولت فرانسه هنوز انگشت اتهام خود را به سمت هیچ شخص یا گروهی نگرفته است، تاکید کرد که دولت خواستار توجه جدی بر رسیدگی سریع به این موضوع تا پایان هفته جاری شد.

همچنین شرکت حمل و نقل ریلی فرانسه اعلام کرد که هزینه بلیط خریداری شده خطوط سریع السیر که به خطوط عادی منتقل شده‌اند به مسافران استرداد خواهد شد و این بدان معناست که هزاران نفر از تماشاگران نمی‌توانند در مراسم امروز افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس شرکت کنند.

شرکت حمل و نقل فرانسه فاش کرد که مورد حمله گسترده و خرابکارانه ای قرار گرفته که هدف آن فلج کردن شبکه ریلی قطارهای سریع السیر بوده و باعث ایجاد اختلالات بزرگی در حمل نقل مسافران این شرکت شده است.

این شرکت از تغییر مسیر برخی از قطارها به خطوط عادی و همچنین لغو تعداد زیادی از آنها خبر داد، و خاطرنشان کرد؛ این اختلالات شبکه ریلی ممکن است حداقل تا پایان هفته جاری برای انجام تعمیرات لازم ادامه یابد.

در همین راستا، یک منبع آگاه اعلام کرد اقدامات خرابکارانه با هدف فلج کردن شبکه ریلی قطارهای سریع السیر چند ساعت قبل از مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس از پیش به طور ماهرانه‌ای هماهنگ شده بود.

پربیننده ترین خبرها