تظاهرات فرانسوی‌ها جهت ممنوعیت شرکت رژیم صهیونیستی در المپیک

يکشنبه 31 تير 1403 - 16:09

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، پاریس، پایتخت فرانسه، شاهد راهپیمایی گسترده ای بود که در آن تظاهرکنندگان خواستار لغو شرکت رژیم اشغالگر صهیونیستی در بازی های المپیک شدند.

العالم - اروپا

در این تظاهرات اعضای مجلس سنا و پارلمان نیز حضور بهم رسانیده و از دولت فرانسه خواستند که از شرکت اشغالگران اسرائیلی در بازی های المپیک جلوگیری کند.

سه میدان بزرگ پاریس هر هفته شاهد برپایی اعتراضات است،و در این میان "میدان جمهوری" در قلب پاریس در ده ماه گذشته چهره ی "اسرائیل" جنایتکار را به عنوان قاتلی که از خون بیگناهان غزه سیراب نمی شود، برملا کرده و به تصویر کشیده است.

خبرنگار ما در گزارش خود می گوید: "با نزدیک شدن به شمارش معکوس برای شروع بازی های المپیک پاریس در جمعه آینده، فرانسوی ها طی تظاهراتی در همان مکان واقع در قلب پایتخت، تعویق "فیفا" در تصمیم گیری در مورد درخواست لغو حضور رژیم صهیونیستی در المپیک را محکوم کردند.

سناتور فرانسوی "آدام لوئیس" نیز می گوید: "اگر جلوگیری از حضور روسیه در المپیک را در نظر بگیریم، نمی‌توانیم دو رو باشیم. ما باید از شرکت هر رژیمی که قوانین بین‌المللی را رعایت نمی‌کند، جلوگیری کنیم و بنابراین باید از حضور "اسرائیل" که قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته است، جلوگیری شود.

خبرنگار العالم در ادامه گزارش با اشاره به پلاکاردها که در دستان تظاهرات کنندگان است تصریح می کند "فرانسوی ها می گویند که پاها و دست های فلسطینی ها تکه تکه شده و نمی توانند در هیچ مسابقه بین المللی شرکت کنند و دوران کودکی آنها به دست توسط جنایتکاران اسرائیلی از بین رفته است.. تظاهرکنندگان در راهپیمایی هزار سوال می پرسند.. مثلا این پلاکارد می‌گوید: "یک تفاوت بین بچه‌های اوکراین و بچه‌های فلسطین به ما بدهید".

"برونگو سرنون"، نماینده پارلمان فرانسه تاکید می کند : "ما باید برای عدالت بجنگیم. ما نمی توانیم آنچه را که در فلسطین اتفاق می افتد تحمل کنیم. باید متوقف شود. این دولت باید مانند سایر مناطق در قبال جنگ در فلسطین موضع داشته باشد."

بین شعارها و ابراز خشم از شرکت صهیونیستها در رویداد ورزشی به میزبانی فرانسه، تظاهرکنندگان در حال ارسال پیام هایی برای جهانیانند .

نیروهای امنیتی فرانسه این راهپیمایی در خیابان های پاریس را به عنوان بخشی از طرحی که توسط دولت "گابریل آتال" برای تامین امنیت بازی های المپیک و پارالمپیک طراحی شده بود، که تا پایان اوت آینده ادامه خواهد داشت، زیر نظر ودنبال کرد.

پربیننده ترین خبرها