گزارش العالم از تجمع اعتراضی در مقابل کنسولگری "اسرائیل" در استانبول

شنبه 6 مرداد 1403 - 12:29

به گزارش العالم، فعالان ترک به نشانه همبستگی با غزه در مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر صهیونیستی در استانبول تجمع کرده و خواهان تحریم سیاسی و اقتصادی این رژیم و محاکمه فرماندهان ارتش آن شدند.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش نضال البرعی خبرنگار العالم در استانبول، تظاهرات مردمی در ترکیه برای همبستگی با باریکه غزه در مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر صهیونیستی در استانبول، در رد نسل‌کشی فلسطینیان برگزار شد.

یاسین لوکور یکی از تظاهرکنندگان به خبرنگار العالم گفت: "پیام ما به برادرانمان این است که تنها نیستند و ما در کنار شما ایستادهایم و این اشغالگری مرگبار را محکوم می‌کنیم. همچنین ما امروز اینجا هستیم تا پیام خود را به دشمنان خود نیز برسانیم که روزی فرا خواهد رسید که همه ما برای فلسطین بجنگیم."

لیندا اوروان، شهروند فعال اروپایی در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: "من هرگز از صحبت در مورد فلسطین دست نمی‌کشم، با هر کسی ملاقات می‌کنم، بعد از سلام بلافاصله می‌گویم: "فلسطین همواره آزاد است." من غزه، فلسطین و مقاومت را بسیار دوست دارم و خود را صدای آنها می‌دانم که باید در مبارزه برای دستیابی به حقوقشان به آنها بپیوندم.»

به گزارش العالم، تظاهرات‌کنندگان یکسره در حمایت از مقاومت شعار سر دادند و پایداری مردم غزه را ستودند. همچنین از جهان اسلام درخواست کردند که برای نجات مردم باریکه غزه اقدامی موثر انجام دهند. معترضان همچنین از جامعه بین‌الملل خواستار مداخله و توقف حملات "اسرائیل" به غیرنظامیان فلسطینی شدند.

تظاهرات‌کنندگان در مقابل کنسولگری رژیم اشغالگر اسرائیل در استانبول، خواستار قطع روابط سیاسی با رژیم اشغالگر شدند.

البرعی گزارش داد که همزمان با این تظاهرات، شمار دیگری از معترضان به سمت شرکت گاز آذربایجان سوکار در استانبول که متهم به تامین گاز و نفت اشغالگران است، رفتند تا خواستار قطع ارسال گاز و سوخت به "اسرائیل" شوند. معترضان خواستار توقف فوری هرگونه رابطه اقتصادی با تل‌آویو شدند.

محمد یاووز، یکی از فعالان موسسه "هزار جوان برای فلسطین" نیز گفت: "هرگونه رابطه با اسرائیل باید متوقف شود. این رژیم به حمله خود به مظلومان غزه ادامه می‌دهد و در مقابل دیدگان همه جهان، چادرهای سازمان ملل برای پناهندگان و آوارگان را بمباران می‌کند. بنابراین ما باید تمام روابط با آنها به‌ویژه صادرات گاز را متوقف کنیم و صادرات گاز به آنها را متوقف کنیم. ما خواستار صدور تصمیمات رسمی برای جرم‌انگاری هر نوع همکاری با رژیم اشغالگر هستیم."

پربیننده ترین خبرها