تظاهرات هزاران صهیونیست در تل‌آویو علیه نتانیاهو + ویدئو

يکشنبه 7 مرداد 1403 - 09:03

ده‌ها هزار صهیونیست در تل‌آویو و مناطق متعددی در فلسطین اشغالی با برگزاری تظاهرات، خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو و دستیابی به توافق مبادله اسیران با مقاومت فلسیطن شدند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

تظاهرات هفتگی در خیابان‌های «اسرائیل» علیه بنیامین نتانیاهو همچنان ادامه دارد؛ تظاهرات صهیونیست‌ها بویژه پس از سخنرانی اخیر نتانیاهو در کنگره آمریکا که در آن بر تداوم تجاوزات خود به باریکه غزه تاکید کرده بود، شدت بیشتری گرفت. خانواده‌های اسرای اسرائیلی می‌گویند که نتانیاهو به خاطر منافع خود، تمام تلاش‌ها برای توقف جنگ را نابود کرد و از بازگرداندن اسرای اسرائیلی نزد مقاومت فلسطین صرف‌نظر کرده است.

نظرسنجی کانال 12 تلویزیون رژیم اسرائیل نشان داد که 62 درصد از اسرائیلی‌ها بر این باورند که بازگرداندن اسرا مهم‌تر از ادامه تجاوز به غزه است و 51 درصد معتقدند که این توافق به دلیل ملاحظات سیاسی نتانیاهو منعقد نشده است.

«امجد شهاب» استاد حقوق بین‌الملل به شبکه العالم گفت: فکر می‌کنم احتمال انعقاد یک توافق جزئی وجود دارد، نتانیاهو نیز به دلیل فشارهای داخلی خواهان یک توافق جزئی است. از سوی دیگر فشارهایی علیه نتانیاهو از سوی حریدی‌ها، به‌ویژه خاخام‌ها وجود دارد؛ آنها بر فداکاری برای نجات جان اسرای اسرائیلی تاکید کرده بودند.

منابع عبری خاطرنشان کردند که برگزاری تظاهرات ده‌ها هزار نفری در تل‌آویو و قدس اشغالی و 50 نقطه دیگر در اراضی اشغالی علیه نتانیاهو بیانگر آن است که صهیونیست‌ها از منعقدشدن توافق مبادله اسیران ناامید شدند. صهیونیست‌ها تاکید می‌کنند که توافق مبادله اسیران به خاطر برخی ملاحضات سیاسی نتانیاهو به تاخیر می‌افتد؛ از این رو آنها خواهان برکناری نتانیاهو و برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

پربیننده ترین خبرها