گزارش العالم از رویداد "سرزمین تمدن‌ها" در تهران +فیلم

يکشنبه 7 مرداد 1403 - 12:53

"سرزمین تمدن‌ها " رویدادی بزرگ و بی سابقه در کشور است که در چهارچوب نمایشگاهی برای معرفی کشورهای عضو محور مقاومت شامل ایران، سوریه، عراق، لبنان، یمن و فلسطین از زاویه‌ای کاملا متفاوت برگزار می‌شود و مخاطب را با خود به سفری در جغرافیای فرهنگی و تاریخی کشورهای یادشده – به عنوان دروازه تمدن انسانی - می‌برد.

العالم - ایران

یاسر عبد الزهرا الحجاج، رایزن فرهنگی عراق در تهران به شبکه خبری العالم گفت: این رویداد بزرگ برای اولین بار در تمام کشورهای عضو محور مقاومت با عنوان سرزمین تمدنها برگزار می شود و این نامگذاری بسیار مهم است. ما یک سرزمین واحد تمدن‌ها داریم نه چندین سرزمین و این عنوان بیانگر عمق پیوند بین همه این کشورهاست.

روایت این نمایش ابتدا از دروازه ملل در پرسپولیس (تخت جمشید) در شیراز شروع می شود و به تدمر در سوریه و پس از آن به سرزمین تاریخی بعلبک در لبنان و بعد به برج بابل در عراق و سپس دروازه رداعه در یمن و محله الجزایریها در غزه و سرانجام بنای مسجد الاقصی (قبه الصخره) در قدس شریف می رسد.

علی رضا زاکانی، شهردار تهران هم به شبکه خبری العالم گفت: "دنیای امروز در حال تغییر است و اساس این تغییر، در منطقه آسیای غربی است و کشورهای محور مقاومت، بخش مهم و جدایی ناپذیر از این منطقه هستند. این رویداد به افزایش آگاهی نسبت به رویدادهای مهم در داخل کشورهای عضو محور مقاومت و آشنایی عموم مردم با این تمدن‌ها کمک می‌کند."

امروزه هر جا که صحبت از مقاومت و محور مقاومت در منطقه می‌شود، ذهن افکار عمومی به سمت جنبش‌های نظامی و خبرهای جنگ کشیده می‌شود. اما این نمایشگاه با ویژگیهای منحصر به فرد خود برای آشنایی عموم مردم و علاقه مندان به اخبار و مسائل کشورهای محور مقاومت برگزار می‌شود تا ذهن آنها را از خبرهای نظامی و جنگ به سمت ریشه‌های فرهنگی و تاریخی این کشورها راهنمایی کند.

بدون تردید نقاط اشتراک این تمدن‌ها می‌تواند به وحدت و تقویت قدرت کشورهای عضو محور مقاومت کمک کند.

پربیننده ترین خبرها