آیا اسرائیل به دنبال جنگ همه جانبه علیه لبنان است؟

يکشنبه 7 مرداد 1403 - 22:33

برخی رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند: فرماندهان اسرائیلی علیرغم تهدیدها مبنی بر گسترش اقدامات نظامی، علاقه‌ای به جنگ گسترده در جبهه شمالی ندارند.

العالم فلسطین اشغالی

موضع ارتش اسرائیل درحادثه مجدل شمس در جولان اشغالی ابتدا محکوم کردن ، سپس تهدید بود و حتی قبل از شروع تحقیقات درباره محل شلیک موشک، مقاومت لبنان را محکوم کرد.

رژیم اشغالگر اسرائیل سپس شروع به اتهام زنی کرد و گفت موشک عامل حمله به این منطقه ساخت ایران است که فقط حزب الله در اختیار دارد، علیرغم اینکه کشته‌ها همه اهل سوریه بودند اما ساعت های اولیه، تهدیدهای اسرائیل از جمله واکنش نشان دادن و گسترش جنگ در جبهه جنوبی کاهش یافت و به توافق همه رهبران سیاسی و میدانی رژیم اشغالگر مبنی بر عدم تمایل به آغاز جنگ علنی با حزب الله تبدیل شد.

خلدون البرغوثی، کارشناس مسائل اسرائیل به العالم گفت: «هنوز نوع واکنش اسرائیل مشخص نیست و منتظر نتیجه نشست‌های سیاسی و امنیتی اسرائیل هستیم، اما افراد زیادی با توجه به ادامه جنگ در باریکه غزه ، به اسرائیل توصیه می‌کنند که به رویارویی همه جانبه با لبنان و حزب الله نرود».

گروه‌ها و نیروهای فلسطینی نیز نسبت به فتنه انگیزی رژیم اشغالگر اسرائیل در شمال فلسطین و ایجاد شکاف میان مقاومت و مردم هشدار دادند.

رهبران گروه‌ها نیز اطمینان خاطر دادند سوری‌های جولان اشغالی فریب ترفندهای رژیم اشغالگر اسرائیل را نخواهند خورد .

رمزی رباح، یکی از اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش گفت: «مجدل شمس» قلعه عرب ها در جولان اشغالی است که علیه اسرائیل شورش، و تابعیت اسرائیل را رد و بر هویت عربی سوری خود پافشاری می کند. هیأت های مجدل شمس همیشه در قدس و کرانه باختری، برای همبستگی با مردم ما و غزه و علیه جنگ نسل کشی رژیم، در کنار ما هستند. ”

رژیم اشغالگر اسرائیل پس از 7 اکتبر به وضوح قدرت بازدارندگی خود را از دست داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها