اسد و اردوغان کجا دیدار خواهند کرد؟

اسد و اردوغان کجا دیدار خواهند کرد؟
دوشنبه 8 مرداد 1403 - 19:59

پیرو گزارش رسانه‌ها مبنی بر احتمال دیدار میان روسای جمهور ترکیه و سوریه در آگوست آینده، یک تحلیلگر ترکیه‌ای اظهار داشت که در پشت پرده روابط آنکارا و دمشق اتفاقاتی درحال رخ دادن است.

العالم ـ ترکیه

روزنامه "حریت" ترکیه در مقاله‌ای به قلم "عبدالعزیز سیلوای"نوشت: دیگر هیچ‌کس به انجام دیدار میان "بشار اسد" و "رجب طیب اردوغان" شکی ندارد بلکه فقط در مورد شرایط و محل برقراری آن پرسش می‌شود.

او با اشاره به اینکه نگاه‌ها به آگوست آینده خیره شده تا اردوغان و اسد با یکدیگر دیدار کنند، گفت: پس از دیدار رئیس‌جمهور سوریه بشار اسد با همتای روسی‌اش "ولادیمیر پوتین" در مسکو، که هفته گذشته برگزار شد و همچنین دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه، "دیپلماسی پشت پرده" تشدید شده است.

گفتنی است که رسانه‌های نزدیک به حزب حاکم ترکیه اعلام کرده‌اند که میانجیگری پوتین رفته رفته به نتیجه رسیده و قرار است اردوغان و اسد در یک کشور ثالث دیدار کنند.

روزنامه ترکیه‌ای "ترکیه امروز" شنبه به نقل از "منابع دولتی" اعلام کرد که نخستین دیدار بشار اسد و اردوغان احتمالاً در ماه آینده (آگوست) و در "گذرگاه مرزی کَسَب" انجام شود.

به نوبه خود روزنامه "دیلی صباح" از انجام این دیدار در مسکو و با حضور پوتین صحبت کرده است.

سیلوای در مقاله خود علاوه بر مسکو و گذرگاه مرزی کسب، پایتخت عراق یعنی بغداد را نیز از جمله مکان‌های محتمل برای دیدار اسد و اردوغان‌پیش بینی کرده است.

این دیدار در صورت انجام، نخستین دیدار روسای جمهور سوریه و ترکیه پس از ۱۰ سال خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها