"گوانتانامو اسرائیل" ... "سدی تیمان" روایتی هولناک از جنایات "اسرائیل" در حق اسرا فلسطینی

سه شنبه 9 مرداد 1403 - 12:36

اسیر رژیم صهیونیستی در غزه پس از آزادی می‌گوید رفتار نیروهای مقاومت با اسرا دوستانه بوده است، از سوی دیگر گزارش‌های منعکس شده از زندان‌های اشغالگران خبر از جنایت علیه اسرا فلسطینی می‌دهد.

العالم - فلسطین اشغالی

انتشار اعترافات "آتزیلی" در روزنامه اسرائیلی هاآرتص، برخلاف آنچه انتظار داشتند دروغ پراکنی اشغالگران صهیونیست و تبلیغات گمراه‌کننده آنان در مورد خشونت ادعایی علیه زندانیان اسرائیلی در غزه توسط نیروهای مقاومت فلسطینی را افشا کرد.

این زندانی اسرائیلی که از "کیبوتس نیر اوز" اسیر شده بوده، جزئیات هفته هایی را که با نیروهای مقاومت گذرانده، و از اینکه چگونه از او مراقبت و محافظت می شده، وگفت و گفتگوهای دوستانه ای که با آنها داشته سخن گفته است.

وی که در ماه نوامبر به عنوان بخشی از آتش بس یک هفته ای آزاد شده، می گوید: با من رفتار خوبی شد، غذای درخواستی به من داده می شد، در خانه ای که در آن زندگی می کردم هیچ نگهبانی وجود نداشت، بلکه درب خانه کاملا به رویم باز بود و من آزادانه در داخل آن پرسه می زدم و نیروهای فلسطینی همیشه از من می پرسیدند که آیا به چیزی نیاز دارم؟ و آیا می خواهم داخل اتاق تنها بمانم؟.

"آتزیلی" زندانی سابق اسرائیلی در ادامه می گوید "در 8 اکتبر به آپارتمانی منتقل شدم و در آنجا با کارگران تایلندی روبرو شدم و با زندانی دیگری به نام "ایلانا گریتسویسکی" ملاقات کردم که ماندنمان در کنار هم فضای راحتی ایجاد می کرد و باعث می شد گفتگوها و احساسات را بین خود و حتی با اعضای مقاومت که از ما محافظت می کردند به اشتراک بگذاریم وهمین امر نوعی اعتماد بین ما بوجود آورده بود.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست" واقعیت وحشتناک خشونت‌های مرگبار علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالی را به‌ویژه در دوره پس از حوادث 7 اکتبر 2023 برجسته کرده وبا استفاده از شهادت‌های زندانیان سابق و وکلای فلسطینی، وگزارش‌های کالبدشکافی، خشونت و محرومیت گسترده در سیستم زندان‌های صهیونیستی را آشکار کرده است. سیاستی که دشمن اسرائیلی با جلوگیری از درمان و دارو رسانی و همچنین عدم تغذیه اسرای فلسطینی دنبال می کند.

از جمله شهادت‌های هولناکی که این روزنامه به نقل از پزشکان و شاهدان عینی که جزئیات مرگ زندانیان فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی را نقل می کنند، نوشته است حکایت یکی از زندانیانی است که بر اثر پارگی طحال و شکستگی دنده‌ها بر اثر ضرب و شتم شدید زندانبانان، جان باخته ویا دیگر زندانی فلسطینی که به دلیل عدم پیگیری ودرمان بیماری مزمنش وغفلت مسئولان زندان از وضعیت وی، پایانی غم انگیز داشته ،و سومین آنها که ساعت ها قبل از شهادتش از درد شکنجه فریاد می زده است.

واشنگتن پست گزارش داده که این سه نفر از جمله حداقل 13 شهروند کرانه باختری هستند که به گفته پزشکان حقوق بشر از 7 اکتبر در زندان های اشغالی به شهادت رسیده اند و تعداد نامعلومی از زندانیان نوار غزه نیز جان خود را از دست داده اند.

گروه های حقوق بشری تاکید کرده اند که شرایط در زندان های رژیم صهیونیستی بسیار شلوغ و از آغاز جنگ به طور جدی بدتر شده است و زندانیان سابق در گفتگو با آنان عنوان کرده اند که چگونه بطور معمول در سلول‌ها یا بخش‌ها، با باتوم و گاهی با سگ مورد ضرب و شتم‌های وحشیانه وآزارهای روانی و جسمی قرار می گیرند واز غذا و مراقبت‌های پزشکی کافی محروم اند.

در حالی که توجه و اعلام محکومیت بین المللی بر وضعیت اسفبار بازداشت شدگان غزه - به ویژه در سایت نظامی بدنام "سدی تیمان"متمرکز شده است - مدافعان حقوق بشر می گویند که یک بحران عمیق تر و سیستماتیک تر در سیستم کیفری "اسرائیل"وجود دارد.

این روزنامه از وجود اسنادی می گوید که نشان می دهد "رونن بار، رئیس سرویس اطلاعات کل رژیم صهیونیستی "شاباک" در نامه ای به مقامات زندان در 26 ژوئن هشدار داده است که شرایط زندانیان فلسطینی در زندان ها ممکن است منجر به اقدامات حقوقی بین‌المللی بیشتر شود،.

در همین رابطه جنبش مقاومت اسلامی حماس دیروز دوشنبه اعلام کرده است که تجاوزات وحشیانه ای که در پایگاه نظامی "سدی تیمان" علیه هزاران ربوده شده از نوار غزه انجام می شود و شکنجه های سیستماتیک آنها توسط افسران و سربازان سادیسمی رژیم صهیونیستی ، ثابت می کند که این موجودیت اشغالگر از ارزش های انسانی خالیست.

حماس در بیانیه ای مطبوعاتی بر لزوم توجه جهان، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری به سمت بازداشتگاه های اسرائیلی ها و پیگیری مفقودین فلسطینی در آنجا، برای نظارت بر وضعیت و سرنوشت نامعلوم آنها تاکید کرد.

این جنبش خاطرنشان کرد که وزرای فاشیست "اسرائیل" اکنون کمپینی را برای محافظت از سربازان و افسران جنایتکار خود که مرتکب این جنایات شده اند رهبری می کنندوهیچ جای شکی نیست که آنچه در داخل بازداشتگاه های صهیونیستی بر علیه اسرای ما اتفاق می افتد، نقض سیستماتیکی است که مطابق با سیاستی رژیم جنایتکار جنگی نتانیاهو و وزیر تروریست او "بن گویر" ترسیم شده وانجام می شود.

حماس تاکید کرد که این جنایات هولناک علیه اسرای ما مستلزم مداخله فوری بین المللی برای متوقف کردن آنها، افزودن آنها به پرونده جنایات جنگی و نسل کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری و دیوان کیفری بین المللی و برداشتن گام های جدی برای پیگرد قانونی این نازی ها به خاطر جنایات علیه زندانیان و نقض وحشتناک قوانین بین المللی

پربیننده ترین خبرها