"از قاتل مهمان‌مان انتقام خواهیم گرفت"

چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 16:42

"رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم."

العالم- یک خبر و چند تحلیل

-این بخشی از بیانیه مقام معظم رهبری بود که طی آن شهادت مجاهد بزرگ "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را تسلیت گفتند.

-"مسعود پزشکیان" رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای، شهادت شریک و یار همیشگی ایران در راه مقاومت، رهبر دلیر مقاومت فلسطین و شهید قدس اسماعیل هنیه را تسلیت گفت و تاکید کرد: جمهوری اسلامی اشغالگران تروریست را از ترور شهید هنیه پشیمان خواهد کرد.

-دومین بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره ترور خائنانه شهید اسماعیل هنیه نیز حاکیست: بدون شک این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و بزرگ مقاومت به ویژه ایران اسلامی مواجه خواهد شد.

-واضح است که تلاش برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های شرم‌آور در جنگ 9 ماهه علیه غزه، دلیل اصلی بازگشت رژیم صهیونیستی به سیاست ترور است، همزمانی جنایت ترور شهید هنیه در تهران، سوء‌قصد به "فؤاد شکری" (حاج محسن) در حومه جنوبی بیروت و حمله به مواضع الحشد الشعبی در منطقه "جرف الصخر" عراق نشانه این ناکامی‌ها و ماهیت تروریستی و جنایتکارانه رژیم جعلی اسرائیلی است.

-اما آن چه جنایت ترور شهید هنیه را از دو جنایت دیگر متمایز می‌کند این است که این جنایت در تهران روی داده و این شهید، میهمان ایران بوده است لذا این دو مولفه باعث خواهد شد ایران با قدرت انتقام خون میهمانش را در پاسخ به تجاوز آشکار اسرائیل به خاکش بگرد و بهای گزاف به خاطر آن بپردازد.

-یقیناً نتانیاهو اگر به حمایت آمریکا متکی نبود، این جنایت را مرتکب نمی‌شد، همین اتکا به او برای ارتکاب این جنایت جرات داد زیرا دچار این توهم شده بود که ایران یا در انتقام‌گیری تردید خواهد کرد یا از ترس مداخله مستقیم آمریکا در جنگ برای دفاع از رژیم صهیونیستی به شیوه‌ای نمایشی و فقط برای حفظ آبروی خود به آن پاسخ خواهد داد.

-اما رژیم صهیونیستی از این نکته غافل شد که ایران هرگز هیچ طرفی را که حاکمیتش را نقض و میهمانانش را ترور کند، نخواهد بخشید و حتی در صورت لزوم وارد مقابله نظامی مستقیم با آمریکا خواهد شد.

-البته از دست دادن شخصیت بسیار مهم، شجاع و صبوری مانند اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی برای محور مقاومت است اما مقاومت مملو از همرزمان اوست که خلاء نبودش را پر خواهند کرد.

-گروه‌های مقاومت مانند حماس، جهاد، حزب الله، انصارالله و الحشد الشعبی بهترین فرزندان خود را در راه قدس تقدیم کردند اما هرگز خللی در اراده آنان وارد نشد.

-شهید هنیه در یکی از دیدارهایش با رهبر انقلاب اسلامی گفت: اگر بزرگی از میان ما برود بزرگی دیگر بر خواهد خاست.

-پس خوشا به حال شهید عزیز، بزرگ، شجاع و صبور ما، اسماعیل هنیه که گفته بود نتیجه جهاد یا پیروزی است یا شهادت، پس ایران نیز به او می گوید: ما از قاتل میهمان‌مان انتقام خواهیم گرفت.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها