جهاد اسلامی: مقاومت پس از هنیه قوی‌تر، پایدارتر و مصمم‌تر خواهد شد

چهارشنبه 10 مرداد 1403 - 19:28

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین ترور هنیه را ضایعه بزرگی برای مردم فلسطین دانست که باعث افزایش پایداری، عزم و قدرت مقاومت برای ادامه جهاد و مقاومت تا پیروزی خواهد شد.

العالم - فلسطین اشغالی

"محمد الهندی" معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی برای مردم فلسطین و تشدید تنش خطرناکی است که به اهداف خود نخواهد ‌رسید.وی اشاره کرد که فقدان شهید هنیه تنها باعث افزایش پایداری، عزم و قدرت مقاومت برای ادامه جهاد و مقاومت تا پیروزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد که حماس یک جنبش بزرگ است و هر پست خالی را فوراً پر خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه اسماعیل هنیه از کودکی عاشق شهادت بود، افزود که اگر دشمن فکر می‌کند می‌تواند با ترور رهبران حماس، مقاومت را شکست دهد، کاملاً در اشتباه است.

وی تصریح کرد: با این واقعه شهادت، اسماعیل هنیه مجاهد و رهبر بزرگ ملی فلسطین به اسطوره امت اسلامی برای آزادگان جهان و حتی کسانی که وی را نمی‌شناسند، تبدیل خواهد شد.

الهندی توضیح داد که اسماعیل هنیه به عنوان مجاهدی صبور تمام عمر خود را صرف اعتلای اسلام و آزادی فلسطین نمود و از دوران جوانی به دنبال شهادت بود. وی به عنوان دستیار شیخ احمد یاسین و مدیر دفتر او، در واقع زیر نظر جنبش حماس بزرگ شد و ماه گذشته نیز با سه فرزندش و تعدادی از نوه‌هایش که همگی به شهادت رسیدند، صبورانه خداحافظی کرد. امروز نیز خداوند بر شهادت این بزرگ‌مرد مهر تایید زد.

وی خاطرنشان کرد: شهادت برادر اسماعیل هنیه ضایعه بزرگی برای جنبش جهاد اسلامی و مردم فلسطین است، اما وی اطمینان داد که فقدان شهید هنیه تنها بر استقامت، عزم و قدرت مقاومت برای ادامه جهاد و مقاومت تا پیروزی و رهایی و آزادی تمام فلسطین می‌افزاید.

الهندی افزود که اسرائیل در این توهم است که با هدف قرار دادن رهبران حماس از جمله اسماعیل هنیه، می تواند مقاومت را در هم بشکند. رژیم اشغالگر از گذشته درس عبرت نمی‌گیرد چراکه پیشتر نیز بسیاری از رهبران مقاومت از جمله دکتر فتحی شقاقی از جنبش جهاد اسلامی، شیخ احمد یاسین بنیان‌گذار جنبش حماس، یاسر عرفات، ابوعلی مصطفی و دیگر رهبران را هدف قرار داد اما در همه موارد شکست خورده و شکست خورده است.

وی تاکید کرد که هر زمان که یک جنبش هدف قرار گرفت، برای ادامه جهاد قوی‌تر، مصمم‌تر و استوارتر شد.

الهندی توضیح داد که حماس، یک جنبش بزرگ است و خلأ رهبرش را سریع پر خواهد کرد. مقاومت ده ماه است در حال جنگ است بنابراین برای هرگزینه مورد انتظار در جنگ، تمهیداتی در نظر گرفته و برای جایگزینی رهبران سازوکارهای لازم را اتخاذ کرده است.

اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به تهران آمده بود، بامداد امروز توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود درباره ترور شهید اسماعیل هنیه تاکید کرد: بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت به‌ویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

این بیانیه‌ با اشاره به اینکه ترور هنیه در نتیجه اقدام تروریستی اسرائیل در ساعات اولیه روز چهارشنبه در محل سکونت وی در تهران صورت گرفت، به جنبش حماس و مقاومت فلسطین تسلیت گفت.

در بیانیه سپاه آمده است که این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خفت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

پربیننده ترین خبرها