واکنش رسانه های جهانی و اسرائیلی به ترور هنیه..حماس ثابت قدم خواهد ماند

واکنش رسانه های جهانی و اسرائیلی به ترور هنیه..حماس ثابت قدم خواهد ماند
پنج‌شنبه 11 مرداد 1403 - 09:31

روزنامه‌های عبری و آمریکایی در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس، در تهران تأیید کردند که این عملیات بر روند فعالیت جنبش حماس تأثیری نخواهد گذاشت و با وجود حملات متعدد رژیم صهیونیستی علیه مقاومت، این رژیم در تحقق اهداف خود شکست خورده است.

العالم-فلسطین

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در این خصوص نوشت: ترور اسماعیل هنیه، رئيس دفتر سیاسی حماس، بعید است که این جنبش را در بلندمدت دچار بی ثباتی کند بویژه این که در گذشته نیز بارها رهبران سیاسی و نظامی حماس هدف حملات تروریستی قرار گرفته اند ولی این جنبش همچنان ثابت قدم به مسیر خود ادامه داده است.

این روزنامه به نقل از ابراهیم مدهون تحلیلگر سیاسی نوشت: ترور هنیه ضربه سنگینی محسوب می شود اما حماس همواره از این سناریوها قدرتمندتر از گذشته خارج شده است.

رسانه های عبری زبان هم پیش بینی کرده اند که این ترور منجر به تشدید تنش در خاورمیانه و پیچیده‌تر کردن روند مذاکرات بر سر تبادل اسرای اسرائیلی شود.

روزنامه فایننشال تایمز نیز در گزارشی نوشت: حملات پیاپی رژيم اسرائيل از هفتم اکتبر تا کنون موجب بازدارندگی جبهه مقاومت نشده است و تلاش های طرف های مختلف از جمله آمریکا برای پایان دادن به این جنگ با ترور اسماعیل هنیه به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

کارشناسان اسرائیلی نیز نتایج و دستاوردهای ترور هنیه برای اسرائیل را ناچیز توصیف کردند و هشدار دادند که سیاست ترور، منطقه را به سوی جنگ فراگیر سوق می دهد.

کارشناسان اسرائیلی افزودند که سیاست ترور رهبران مقاومت تغییر راهبردی در مسیر جنبش های مقاومت ایجاد نخواهد کرد و حماس به زودی جایگزینی برای هنیه خواهد یافت و مسیر خود را ادامه خواهد داد.

عاموس هرئیل تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان هاآرتص نیز در واکنش به ترور هنیه گفت: موج ترورها در ایران و لبنان منطقه را در آستانه جنگ فراگیر قرار می دهد.

یوحنان تسوریو تحلیلگر مرکز تحقیقات امنیتی دانشگاه تل آویو نیز در این خصوص تاکید کرد که ترور هنیه هیچ سودی برای اسرائيل ندارد زیرا جنبش حماس با وجود این ترورها قادر به ادامه حیات است و راز این پایداری در پایگاه مردمی و محبوبیت این جنبش نهفته است و این جنبش به زودی جایگزینی برای هنیه انتخاب و به مسیر خود ادامه خواهد داد.

پربیننده ترین خبرها