اردوغان در گفت‌وگو با بایدن: اسرائیل به دنبال صلح در غزه نیست

اردوغان در گفت‌وگو با بایدن: اسرائیل به دنبال صلح در غزه نیست
جمعه 12 مرداد 1403 - 03:59

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تلفنی درباره آخرین تحولات منطقه با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

العالم-ترکیه

اردوغان به همتای آمریکایی خود گفت که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در هر مرحله نشان داده است که نمی‌خواهد به صلح و آتش بس در غزه دست یابد.

بر اساس این گزارش، در این تماس تلفنی رؤسای جمهور ترکیه و آمریکا در مورد روابط دوجانبه، مساله نوار غزه و روند تبادل زندانیان بین واشنگتن و مسکو که در ترکیه انجام شد، با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: اردوغان در این گفت وگو به بایدن گفته است که تشویق نتانیاهو در جریان سخنرانی وی در کنگره آمریکا باعث ناامیدی عمیق ترکیه و جهان شده است.

رئیس جمهور ترکیه همچنین تاکید کرده که ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، ضربه محکمی به تلاش‌های جاری برای آتش‌بس وارد کرده و رژیم صهیونیستی در تلاش است تا درگیری‌های جاری در غزه را به کل منطقه گسترش دهد.

اردوغان همچنین در این تماس در خصوص روابط ترکیه و آمریکا خاطرنشان کرد که آنکارا تمام تلاش خود را برای بهبود این روابط در همه زمینه‌ها به کار می‌گیرد و به این کار ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، رئیس جمهور آمریکا نیز در این گفت وگو از تلاش‌های اردوغان برای تضمین اجرای روند تبادل زندانیان بین واشنگتن و مسکو که در ترکیه انجام شد، تشکر کرده است.

پربیننده ترین خبرها