پیش‌بینی نمایندگی ایران در سازمان ملل:

پاسخ حزب الله به حمله اسرائیل به بیروت محدود به اهداف نظامی نخواهد بود

 پاسخ حزب الله به حمله اسرائیل به بیروت محدود به اهداف نظامی نخواهد بود
شنبه 13 مرداد 1403 - 07:38

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درباره پاسخ حزب الله به حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت گفت: پیش بینی ما این است که حزب الله اهداف و عمق بیشتری را انتخاب خواهد کرد و پاسخ خود را محدود به اهداف و ابزار نظامی نخواهد کرد.

العالم ـ لبنان

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل در نیویورک جمعه شب به وقت محلی در پاسخ به سوالات درباره کم و کیف پاسخ حزب الله لبنان به حمله اسرائیل به ضاحیه جنوبی در بیروت گفت: «تا به امروز به‌صورت نانوشته، حزب‌الله و رژیم برخی خطوط در حملات نظامی خود را رعایت می‌کردند، به این معنا که عملیات‌ها محدود به نقاط مرزی، کم‌عمق و اهداف نظامی بود.»

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: «اما حمله رژیم به ضاحیه بیروت و هدف قرار دادن یک ساختمان مسکونی، عبور از این مرز بود. پیش‌بینی ما این است که حزب‌الله در پاسخ خود، اولاً اهداف و عمق بیشتری را انتخاب خواهد کرد و ثانیاً پاسخ خود را محدود به اهداف و ابزار نظامی نخواهد کرد.»

دشمن صهیونیستی شامگاه سه شنبه سی ام جولای ۲۰۲۴ به ضاحیه بیروت حمله کرد و یک ساختمان مسکونی را در یکی از محله های آن هدف قرار داد که بر اثر آن شماری از شهروندان به شهادت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند. در این حمله تروریستی فواد شکر (حاج محسن) فرمانده بزرگ حزب الله نیز به شهادت رسید.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عصر پنجشنبه به وقت محلی به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و همچنین شهادت «فواد شکر» فرمانده شاخص مقاومت اسلامی لبنان درباره عملیات ترور اخیر ارتش اسرائیل در منطقه «حاره حریک» در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت گفت: دشمن در هنگام ترور شهید فؤاد شکر فرمانده حزب الله، ساختمانی مملو از غیرنظامیان را در حاره حریک هدف قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از بمباران ساختمانی در ضاحیه جنوبی، ترور «فواد شکر» فرمانده بزرگ جهادی بود که به شهادت هفت نفر از جمله یک مستشار ایرانی و زخمی شدن ده‌ها نفر انجامید.این جنایت اسرائیل، واکنش به حادثه مجدل شمس نبود، بلکه تلاش برای انحراف افکار عمومی است که در راستای از بخشی از جنگ صورت گرفت.

دبیرکل حزب الله در ادامه در واکنش به ترور اسماعیل هنیه این پرسش را مطرح کرد که آیا تصور می کنند که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را در تهران به شهادت برسانند و ایران ساکت بماند؟

سید حسن نصرالله خطاب به رژیم اسرائیل گفت: بسیار گریه خواهید کرد چون نمی‌دانید از کدام خطوط قرمز عبور کرده‌اید. لحن رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ترور هنیه تندتر از لحن ایشان پس از هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق بود. دشمن همه خطوط قرمز را نادیده گرفته است و ویرانی گسترده‌ای را به بار آوردند. هیچ راهی جز توقف جنگ در غزه نیست.

پربیننده ترین خبرها