فلسطینیان کرانه باختری درخواست هنیه را اجابت کردند؛

گزارش العالم از تظاهرات روز جهانی یاری مردم غزه +ویدیو

شنبه 13 مرداد 1403 - 22:31

به دنبال درخواست اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس، برای تعیین سوم ماه اوت (۱۳ مرداد) به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه، هزاران فلسطینی در روز جهانی همبستگی با غزه و اسرای فلسطینی در کرانه باختری تظاهرات کردند.

العالم – فلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین،‌ اهالی جنین، نابلس، طولکرم، قلقیلیه، رام الله، الخلیل و بیت لحم در این تظاهرات حمایت خود را از مقاومت در غزه، ایران، صنعا، بغداد، دمشق و جنوب لبنان اعلام کرده و خواستار آزادی اسرای فلسطینی دربند در زندانهای صهیونیستی شدند.
عبد العال العنانی رهبر جنبش فتح به خبرنگار العالم گفت: این روز یک روز ملی و یک روز جهانی است تا اشغالگران بفهمند که مردم فلسطین زنده هستند و هرگز نخواهند مرد و با این جنایات شنیع علیه کودکان و زنان فلسطینی به زانو در نخواهند آمد.

یکی از تظاهرکنندگان نیز در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: آنچه در سرزمین های فلسطینی یا غزه روی می دهد به جهانیان نشان داده است که دشمن جنایتکار صهیونیستی فلسطینیان به ویژه کودکان و حتی سیاستمدارانی را که قرار است با آنها مذاکره کنند، به قتل می رساند.

یک شهروند دیگری فلسطینی گفت: پیام ما به جهان توقف جنگ نسل کشی علیه غزه و آزادی اسرای فلسطینی دربند در زندان های صهیونیستی است.

شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس قبل از شهادت خود، خواستار تعیین روزی، به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه شده بود.

بنابر این گزارش، در ویدیوی زیر نویس شده در این خبر، اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش حماس آخرین درخواستش را قبل از شهادت که در آن خواستار تعیین سوم ماه اوت (۱۳ مرداد-امروز) به عنوان روز جهانی یاری مردم غزه شده بود، مطرح کرده است.

هنیه

پربیننده ترین خبرها