درپی سوء قصد به جانش.."فرمانده ارتش سودان" درخواست کناره گیری کرد + فیلم

يکشنبه 14 مرداد 1403 - 13:32

"یاسر العطا"، معاون فرمانده کل ارتش سودان، از خواست "عبدالفتاح البرهان"، فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان ، برای کناره گیری از سمت خود درپی سوء قصد به جانش، خبرداد.

العالم - آفریقا

"العطا" در یک مصاحبه تلویزیونی عصر دیروز شنبه افزود "البرهان" از وی خواسته است که با "شمس الدین کباشی"، یکی دیگر از اعضای شورای حاکمیت سودان، برای واگذاری قدرت به وی صحبت کند.

در همین راستا، صبح امروز یکشنبه براساس گزارش "اسپوتنیک" به نقل از "العطا" معاون فرماندهی ارتش، وی در پاسخ به خواست "البرهان"، گفته است که تا زمانی که طرف دیگر درگیری ها در سودان یعنی نیروهای "پشتیبانی سریع" به فرماندهی محمد حمدان دقلو "حميدتي"، شکست نخورده یا تسلیم نشوند، از قدرت کناره گیری نکند.

بنابر همین گزارش "العطا" تصریح کرده " نه من، نه "البرهان" و نه هیچ یک از اعضای شورای حاکمیت انتقالی نمی‌خواهیم حکومت کنیم و ما رویای روزی را داریم که سودان برای تحویل امانت امن و پایدار شود.

وی همچنین در مورد موقعیت ارتش سودان در جنگ با اشاره به اینکه "ارتش قدرت سخت نیروهای پشتیبانی سریع را درهم کوبیده گفت "آنچه از نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری دقلو "حميدتي"، باقی مانده ،تنها گروهکی مسلح است و تصمیم همه این است که این جنگ را تا حذف یا تسلیم این "گروهک"، ادامه دهند.

پیشتر در روز چهارشنبه گذشته ارتش سودان اعلام کرده بود که رئیس شورای حاکمیت انتقالی این کشور، "عبدالفتاح البرهان"، فرمانده ارتش، هنگام شرکت در مراسم فارغ التحصیلی افسران در منطقه نظامی "جبیت" در شرق سودان، از سوءقصدی که با پهپاد مورد هدف قرار گرفته جان سالم به در برده است .

به گفته ارتش سودان، پهپادها مراسم فارغ التحصیلی را که "البرهان" و تعداد زیادی از فرماندهان ارتش در آن شرکت داشته اند ، هدف قرار داده که البته توپ های ضد هوایی زمینی حمله این دو پهپاد را دفع کرده است.

برطبق گزارش منابع خبری مطلع، گفته می شود این حادثه منجر به کشته شدن پنج نفر از جمله اعضای گارد شخصی "البرهان" و تعدادی از دانشجویان فارغ التحصیل شده و چند نفر نیز به طور جزئی زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها