در آستانه حمله انتقامجویانه علیه رژیم صهیونیستی؛

فرمانده "سنتکام" وارد منطقه شد/ تکرار شیوه صف آرایی قبلی برای دفاع از "اسرائیل" در برابر حمله ایران

فرمانده
يکشنبه 14 مرداد 1403 - 20:01

وب سایت آمریکائی اکسیوس از سفر "مایکل کوریلا" فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی تروریستی ارتش آمریکا موسوم به «سنتکام» به منطقه خبر دادند.

العالم - آمریکا

این وب سایت به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: ژنرال آمریکایی مسئول نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه " سنتکام " بامداد امروز (یکشنبه) در بحبوحه آمادگی برای پاسخ تلافی جویانه ایران و حزب الله به "اسرائیل"، و در پس ترور مقامات ارشد حماس و حزب‌الله وارد منطقه شد.

به گفته اکسیوس "اگرچه سفر "مایکل کوریلا" به منطقه قبل از تشدید تنشها میان "اسرائیل"، ایران و حزب‌الله برنامه‌ریزی شده بوده، اما انتظار می‌رود که وی این بار نیز همان صف آرائی ائتلاف منطقه‌ای و بین‌المللی که در دفاع از "اسرائیل" در برابر حمله 13 آوریل ایران راه اندازی شده بود را دوباره به خدمت بگیرد.

این وب سایت اضافه کرد " انتظار می رود "کوریلا" از تعدادی از کشورهای خلیج فارس، اردن و "اسرائیل" بازدید کند و در این بین سفر او به اردن مهمترین آن خواهد بود زیرا این کشور نقش مهمی در دفع حملات 13 آوریل گذشته ایران داشته است.

اکسیوس همچنین به تاکید روز جمعه پنتاگون مینی بر افزایش نیروهای خود در خاورمیانه جهت آمادگی برای حمله احتمالی ایران به "اسرائیل" و گسیل حداکثری ناوهای نظامی و هواپیماهای جنگی به منطقه اشاره کرد.

در همین ارتباط نویسنده وب سایت اکسیوس، به نقل از " نیویورک تایمز" در اعترافی خاطرنشان کرد، رهبر ایران (حضرت آیت الله علی خامنه ای)، در واکنش به شهادت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، دستور حمله مستقیم به "اسرائیل" را صادر کرده است، پس از آن نیز سعید ایروانی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل،در جلسه شورای امنیت گفته که تهران حق دفاع از خود را در پاسخگویی به شهادت "اسماعیل هنیه" در مواقعی که لازم بداند برای خود محفوظ می‌دارد و اشاره کرده که "اسرائیل" بدون حمایت جاسوسی آمریکا هرگز قادر به انجام این ترور نبوده است".

وی در ادامه می نویسد "هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد همچنین از شورای امنیت خواسته است تا تحریم هایی را علیه "اسرائیل" اعمال کند.

پربیننده ترین خبرها