نگرانی غرب از احتمال پیوستن پاکستان به محور مقاومت

نگرانی غرب از احتمال پیوستن پاکستان به محور مقاومت
سه شنبه 16 مرداد 1403 - 14:29

منابع غربی ادعا کردند که در صورت تشدید تنش میان ایران و رژیم اسرائيل، پاکستان در نطر دارد موشک‌های بالستیک میان‌برد از نوع "شاهين-3" را در اختیار ایران قرار دهد.

العالم- آسیا

منابع غربی ادعا کردند که در صورت تشدید درگیری بین ایران و رژیم صهیونیستی، پاکستان قصد دارد موشک‌های بالستیک میان‌برد "شاهين-3"را به ایران عرضه کند.

نشست اضطراری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی، روز گذشتهبه درخواست ایران و پاکستان در عربستان سعودی برگزار خواهد شد محور این نشست گفت‌وگو درباره نحوه پاسخ به ترور شهید "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس بود.

طبق اعلام سازمان همکاری اسلامی، در این نشست در شهر ساحلی جده درباره جنایات رزیم صهیونیستی و ترور هنیه بحث و تبادل نظر شد.

وزارت امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که ایران درخواست کرده است که این نشست در کنار پاکستان برگزار شود. سازمان همکاری اسلامی که نماینده ۵۷ کشور اسلامی است، خود را صدای جهان اسلام می‌داند. این سازمان شامل کشور‌های با نفوذ غیر عربی از جمله ایران، پاکستان و ترکیه می‌شود.

مقامات آمریکایی در همین راستا ادعا کردند که از آخر هفته متوجه شده‌اند که ایران به عنوان بخشی از آماده‌سازی خود برای حمله‌ای که اراضی اشغالی را در روز‌های آینده هدف قرار می‌دهد، پرتاب‌کننده‌های موشک را جابه‌جا کرده و تمرین‌های نظامی انجام داده است.

"محمد شهباز شریف" نخست‌وزیر پاکستان در واکنش به ترور شهید "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران، گفت که ترور هنیه با پایمالی همه قوانین بین‌المللی صورت گرفت و سکوت جهان در قبال این اقدام تروریستی تاسف برانگیز است.

پربیننده ترین خبرها