"به جهنم خوش آمدید!"؛ گزارشی هولناک از وضعیت اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیست‌ها + ویدیو

سه شنبه 16 مرداد 1403 - 22:11

گزارش نهادهای حقوق بشر از آزار زندانیان فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی با عنوان "به جهنم خوش آمدید!"، حاکی از این است که عذاب در این جهنم به‌گونه‌ای است که کسی تاکنون نشنیده و ندیده است بلکه به ذهن هیچ احدی خطور هم نمی‌کند.

العالم - فلسطین اشغالی

"فارس الصرفندی" خبرنگار العالم از بیره اشغالی گزارش داد که "به جهنم خوش آمدید" عنوان تحقیقی است که موسسه اسرائیلی "بتسليم" (B’Tselem) به دور از لنز دوربین‌ها و نظارت نهادهای حقوق بشری در مورد آنچه در زندان‌های اشغالی می‌گذرد، ارائه کرده است.

این تحقیقات بر اساس شهادت‌های زندانیان فلسطینی که پس از 7 اکتبر دستگیر شده‌اند، تنظیم شده است و از نقض شدید حقوق بشر اعم از شکنجه، تجاوز جنسی و قتل قربانیان زیر شکنجه، حکایت دارد. حقیقت تلخ این است که تنها شنیدن صحبت‌های زندانیان آزاد شده، کمر انسان را خم می‌کند و نشان ‌دهد صهیونیست‌ها هیچ بویی از انسانیت نبرده‌اند بلکه حیواناتی وحشی و درنده در قالب انسان هستند.

"اشرف المحتسب" یکی از زندانیان تازه آزاد شده به خبرنگار العالم گفت: اینقدر به گردن و گوش‌هایم ضربه محکم زدند که باعث شد شنوایی‌ام را به کلی از دست بدهم. همچنین چهار نقطه از بدنم از جمله دنده‌ها، قفسه سینه‌، دست‌ها و سایر اندام‌ها دچار شکستگی شد.

تحقیقات بتسليم تأکید کرد که بیش از شصت زندانی در داخل زندان‌های اسرائیل، زیر شکنجه یا در نتیجه سهل‌انگاری پزشکی، جان خود را از دست داده‌اند و از 7 اکتبر به بعد زندان‌های اسرائیل به اردوگاه‌های کشتار غیرقانونی فلسطینیان تبدیل شده‌اند که به صلیب سرخ بین‌المللی و یا هیچ نهاد فعال در زمینه حقوق بشر، اجازه بازدید از بازداشتگاه‌های اسراییل را نداده‌اند و این امر موجب شده که این بازداشتگاه‌ها به محلی برای ارتکاب جنایات جنگی تبدیل شود.

"قدوره فارس" رئیس کمیسیون زندانیان و بازداشت‌شدگان سابق، به خبرنگار العالم درباره عدم رسیدگی نهادهای بین‌المللی به وضعیت زندانیان فلسطینی گفت: مشکل در ارائه مدارک و شواهد نیست، مشکل از سوی نهادهای بین‌المللی است که باید با سرعت بیشتر و به صورت جدی‌تر فعالیت و سیاست استانداردهای دوگانه را متوقف کنند چراکه وضعیت فعلی تنها مشوق فاشیست‌ها، جنایتکاران و نژادپرست‌های صهیونیست است.

نکته مهم این است که شهادت‌های زندانیان فلسطینی تحت نظارت بنیاد بتسليم سند محسوب می‌شود که در دادگاه‌های کیفری بین المللی قابل انکار و یا تجدیدنظر نیست.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها