حال و هوای نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده

چهارشنبه 17 مرداد 1403 - 20:00

شهر جده عربستان، امروز میزبان نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی برای بررسی تداوم جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی بود.

العالم - عربستان سعودی

خبرنگار العالم در جده گزارش داد که حاضران در این نشست سه محور اصلی را مورد بررسی قرار دادند که محور اول تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در باریکه غزه، محور دوم نقض حاکمیت ایران و محور سوم ترورهای مکرر شخصیتهای برجسته سیاسی در سطح بینالمللی توسط رژیم صهیونیستی بود.

سازمان همکاری اسلامی امروز نشست فوق‌العاده‌ای را در شهر جده برگزار می‌کند تا جنایات رژیم صهیونیستی از جمله ترور شهید "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران را بررسی کند.

این نشست که در سطح وزرای خارجه برگزار می‌شود و "علی باقری‌کنی" سرپرست وزارت امور خارجه ایران در آن شرکت خواهد کرد، در سایه تلاش‌های فشرده و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران از طریق رایزنی‌ها و تماس‌های متعدد سرپرست وزارت امور خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزرای خارجه کشورهای عضو و بر اساس پیشنهاد ایران برای گفت‌وگو در مورد حادثه ترور هنیه برگزار می‌شود. گفتنی است طرف‌های آمریکایی انتظار دارند این نشست ظرف چند ساعت به پاسخ برسند.

طبق این گزارش، علی باقری‌کنی سرپرست وزارت امور خارجه ایران امروز چهارشنبه برای شرکت در نشست سازمان همکاری اسلامی تهران را به مقصد جده ترک کرد.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اینکه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه منجر به شهادت و زخمی شدن بیش از 131 هزار فلسطینی و آواره شدن دو میلیون فلسطینی شده است، به نقض حاکمیت ایران و ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس توسط رژیم صهیونیستی پرداخته شد.

پربیننده ترین خبرها