تجمع مقابل پارلمان "مراکش" در حمایت از فلسطین + فیلم

پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 21:06

صدها مراکشی امروز (پنجشنبه) در حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و محکوم کردن حملات مداوم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از 7 اکتبر 2023 تاکنون، در مقابل ساختمان پارلمان در شهر "رباط" پایتخت این کشور تجمع کردند.

العالم - مغرب

تظاهرکنندگان که از سوی گروه اقدام ملی برای فلسطین، سازماندهی شده و تجمع کرده بودند، ترور "اسماعیل هنیه" رهبر جنبش مقاومت اسلامی "حماس" را که هفته گذشته در سفرش به تهران، توسط دشمن کینه توز اسرائیلی صورت گرفت، محکوم کردند.

این گروه تجمع کننده، با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی، اعلام کردند "گردهمایی آنان در چارچوب تداوم فعالیت‌های مردمی "گروه اقدام ملی برای فلسطین" و در حمایت از مبارزه پایدار مردم بی دفاع این سرزمین در نبرد "طوفان الاقصی" و همچنین اعتراض به ادامه نسل کشی صهیونیستها علیه مردم غزه، و ادای احترام و وفای به عهد نسبت به روح شهید، رهبر قهرمان، "اسماعیل هنیه" برگزار شده است.

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار "لغو رسمی عادی سازی مراکش با رژیم صهیونیستی و نیز جرم انگاری آن در تمام اشکال و سطوح شدند.

شرکت کنندگان با برافراشتن پرچم های فلسطین، تصاویر شهید "هنیه" و "بیت المقدس"، شعارهایی در حمایت از فلسطینی ها با مضمون "سلام مراکشی.. به شهید هنیه"، "درود مراکشی .. بر غزه سرافراز" و "هنیه، راحت بخواب، راحت بخواب" و "سنوار به مبارزه ادامه خواهد داد" سر دادند.

بنا بر گزارشهای منتشر شده از این تجمع "عبدالحفیظ السریتی"، عضو فعال این گروه مدنی در سخنرانی خود در جمع تظاهرکنندگان با فرستان درود بر حماس و رهبر برجسته شهیدش و با درود بر رهبر مجاهد این جنبش یحیی السنوار" گفت: اعلام می داریم که ما مراکشی ها از مقاومت فلسطین حمایت کرده و عادی سازی روابط با "اسرائیل" را قاطعانه رد می کنیم.

لازم به ذکر است که بسیاری از شهرهای مراکش روزانه با برپائی تظاهرات گسترده در همبستگی با مردم بی دفاع غزه، پایان دادن به حملات وحشیانه، رفع محاصره غزه و ورود کمک‌های بشردوستانه در مناطق جنگ زده این باریکه را خواستار می شوند.

پربیننده ترین خبرها