گزارش العالم: نظامیان صهیونیست جوان فلسطینی را با وجود قطع پا بازداشت کردند + فیلم

پنج‌شنبه 18 مرداد 1403 - 21:26

نظامیان رژیم صهیونیستی یک جوان فلسطینی به نام عبدالرحمن، را با وجود قطع پایش در یک مرکز ایست بازرسی در نزدیک شهر رام الله در کرانه باختری رود اردن بازداشت کردند.

العالم - اختصاصی العالم

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم، سرعت بازداشت شهروندان فلسطینی در مراکز ایست و بازرسی سراسر کرانه باختری پس از هفتم اکتبر 2023 (15 مهر 1402) افزایش یافته است. بنا براعلام نهادهای حامی اسیران فلسطینی، تعداد بازداشت شدگان پس از 7 اکتبر به بیش از 9900 نفر رسیده است.

کمیته مقابله با دیوار حائل و شهرک سازی در کرانه باختری گزارش داده که 873 مرکز ایست و بازرسی رژیم صهیونیستی کرانه باختری را احاطه کرده است.

عبدالرحمن از جمله جوانان فلسطینی است که اخیرا توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شد. صهیونیستها درحالی که هنوز پای قطع شده این جوان فلسطینی بهبود نیافته بود، او را در یک مرکز ایست و بازرسی در نزدیک شهر رام الله بازداشت کردند.

نورالدین منصور پدر عبدالرحمن می گوید: پای پسرم ماه ژوئیه آسیب دید. عبدالرحمن شش صبح برای درمان و کارگذاشتن پای مصنوعی از خانه خارج شد اما اشغالگران اتوبوس حامل او را در مرکز ایست و بازرسی متوقف و بازداشتش کردند. چندین ساعت جواب تلفن من را نمی داد تا اینکه فهمیدم که اشغالگران او را بازداشت کرده اند.

مادر عبدالرحمن گفت: من با پسرم تماس گرفتم. او به تلفن هیچ یک از خانواده پاسخ نداد. نگرانش شدم و در نهایت فهمیدم که ارتش اشغالگر اسرائیل او را بازداشت کرده است.

در همین پیوند، سیاف ابوسیف مدیرکل اداره امور اسیران در شهر جنین در کرانه باختری فلسطین گفت: تعداد این بازداشت ها که در داخل مراکز ایست و بازرسی ارتش اشغالگر انجام می‌شود، در تمامی استان‌های کرانه باختری افزایش یافته است و به گفته شهروندان فلسطینی کرانه باختری، این مراکز ایست و بازرسی به کمینگاهی برای بازداشت فلسطینیان تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها