کارشناس اسرائیلی اذعان کرد..

دروغ بزرگی به نام گنبد آهنین

دروغ بزرگی به نام گنبد آهنین
جمعه 19 مرداد 1403 - 11:54

کارشناس اسرائیلی اذعان کرد که سیستم گنبد آهنین بزرگترین فریبکاری است که جهان تا به حال دیده است. اظهارات این کارشناس، ترس و وحشت صهیونیست‌ها را چند برابر کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

موتی شفر، کارشناس مهندسی هوافضا و برنده جایزه موسوم به "جایزه امنیتی" رژیم صهیونیستی در گفتگو با "اوری میلشتاین" مورخ "اسرائیلی" اعتراف کرد که گنبد آهنین بزرگ‌ترین فریب بین المللی است. این سامانه در جریان حمله ایران در آوریل گذشته، حتی یک موشک را ساقط نکرد و اظهارات سخنگوی نظامی "اسرائیل" یا دروغ است یا از آنچه اتفاق افتاده آگاه نیست.

وی افزود: از نه ماه پیش حزب الله لبنان، شمال اسرائیل را با صدها موشک مختلف از جمله موشک‌های کورنیت هدف قرار داد و خسارات زیادی به بار آورد و ارتش اسرائیل قادر به کنترل اوضاع و جلوگیری از این تهدید نبود.

شفر پیشتر در رادیو عبری (رادیو 103) که روزنامه اقتصادی عبری (گلوبوس) آن را منتشر کرده بود گفت: « امروز هیچ موشکی نیست که بتواند موشک دیگری را رهگیری کند و (گنبد آهنین) صرفا امواجی است افکار عمومی "اسرائیل" را هدف قرار می‌دهد، در واقع، همه انفجارها، خودزنی است، زیرا هیچ موشکی از گنبد آهنین بیرون نیامده که حداقل یک موشک پرتابی از نوار غزه را رهگیری کند.

وی افزود: مناطق باز، افسانه‌ای برای بزرگنمایی (گنبد آهنین) است که موشک ها را رهگیری می کند زیرا موشک هایی که توسط گنبد آهنین رهگیری شده به زمین نمی‌رسند، و موشک‌های مجازی هستند که در کنترل از راه دور گنبد ایجاد و از بین می‌روند و تاکنون هیچ کس موشکی را ندیده که رهگیری شده باشد و بر زمین افتاده باشد.

به گفته شفر، قطعاتی که روی زمین می‌بینیم متعلق به خود گنبد آهنین است، و «سیستم گنبد آهنین توطئه‌ای مشترک شمار زیادی از جمله سهامداران بیمناک از صلح مانند صنایع امنیتی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است

برخی عکس‌ها و ویدئوها و شاهدان عینی، علیرغم سانسور نظامی شدید، نشان می دهند که درصد بالایی از موشک‌ها به اهدافشان در فلسطین اشغالی اصابت می‌کنند کما اینکه برخی تحلیلگران نظامی "اسرائیلی" هم پناه بردن اسرائیلی‌ها به پناهگاه‌ها از بیم موشک‌های غزه را بزرگترین گواه بر ضعف و ناتوانی سیستم گنبد آهنین دانستند.

شایان ذکر است رژیم صهیونیستی درباره عملیات "ستون ابر" نوامبر 2012، رسما اعتراف کرد هزینه رهگیری موشک‌های فلسطینی توسط سامانه گنبد آهنین در طول هشت روز نبرد غزه بین 25 تا 30 میلیون دلاربوده است.

" کوبی ماروم" سرهنگ (ذخیره) ارتش رژیم اشغالگر، به کانال 12 تلویزیون عبری گفت: «واکنش ایران به بمباران کنسولگری دمشق بسیار خطرناک بود و معادله جدیدی را تحمیل کرد .

وی افزود: پاسخ اسرائیل به حمله موشکی ایران بی رمق و نشان دهنده یک اشتباه خطرناک است و هم اکنون ایران با نمایندگان محور مقاومت در اتاق عملیات مشترک در مرکز تهران برای حمله به اسرائیل برنامه ریزی می کنند و این حمله ممکن است از چندین میدان برای گمراه کردن سیستم دفاعی چندلایه انجام شود.

پربیننده ترین خبرها